Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Skruk!!! Hvordan slipper jeg af med det??

Redigeret 9 marts, 2011, 06:17 i Åben debat for kvinder
Jeg er 21 og står overfor at skulle starte på en ny uddannelse her efter sommerferien... men jeg er blevet så forfærdeligt skruk her på det sidste!

Min kæreste er ca to år ældre end mig, og har det lige sådan!

Vi er selvfølgelig begge enige om at skulle have børn på et tidspunkt, men jeg er under den mening at jeg vil have min uddannelse først! Og det er han enig i så der er intet pres fra hans side!

....men hver gang jeg ser et barn, enten ganske spæd men også helt op til 4-års alderen, kan jeg bare mærke hvor meget jeg ønsker et barn!
Selvfølgelig vil jeg også gerne nyde jeg stadig er ung, nyde jeg har min kæreste for mig selv, og alt sådan noget..

Er der nogen som har gode råd om hvordan jeg kan dæmpe den lyst jeg har til at få børn??

Kommentarer

• Jeg har det præcis som dig :) Når man elsker børn og det kommer indefra er det så svært ikke tænke på at få eget barn.

Men du er 21 år og har endnu ikke en uddannelse. som 21 år vil du være en ung mor, ja dejligt. Men jeg synes også at det er for tidligt. Når man får et barn skal man også tænke på barnet og dets fremtid. Jeg har veninder med børn som studerer. Det er så svært for dem. For børn kræver en del opmærktsomhed, tid og omsorg, men det gør studiet også. At læse, lave opgaver og samtidig forberede eksamner. Det vil være hårdt for dig og dit barn. Du vil ikke kunne give al din tid og opmørksomhed for barnet. Og det syntes jeg er bare synd. Især de første 2 år af barnets liv er vigtigt. Det er her barnet binder sig til de voksne. Og det vil være en skam at lad pædagoger overtage denne pligt.

Jeg synes et studiearbejde som pædagogvikar vil være helt oplagt. Få dig selv skrevet op som vikar og nyd børnene :) Og når tiden er ende og du er på sidste semester kan I planlægge og du kan få dit barn lige efter eksamen :))

det vil jeg gøre nemlig. Om 3 måneder er jeg færdig uddannet og har al den tid jeg vil have for mit barn :)

Hilsen Zeynep
  • Jeg tror også det er sådan noget vi er ude i :)

Jeg vil nemlig heller ikke have et barn lige nu! Det ville simpelthen være for egoistisk af mig - det har jeg altid sagt!

Man skal have børn når det passer ind med resten af dit liv, og det gør det ikke når man står overfor at skulle starte på en uddannelse.. Det er simpelthen for åndssvagt!

Jeg sætter pris på dine svar.. Jeg har lige fået et job som pædagogmedhjælper indtil studiestart - kan være jeg får en stor del af mit behov tilfredsstillet ;)

Igen, tak for dine svar!
  • Jeg har også været vildt skruk i perioder siden jeg var 16 :p Men dog været fornuftig nok til at beskytte mig ordentligt.

I er enige om, at børn er skønne og I skal have nogen - SENERE.

Jeg vil råde dig til at få en spiral. Så er du beskyttet indtil I vælger at den skal fjernes.
  • Ang spiral.. Det havde jeg ikke planer om, da jeg har hørt meget om kvinder der har haft svært ved at få børn efter den blev fjernet..

Derimod virker mine p-piller som de skal, der er ingen bivirkninger så alt tegner jo godt :)
  • Okay. Som jeg har fået det at vide, så er det den øgede risiko for underlivsbetændelser der forårsager risiko for fertiliteten.
    Jeg har valgt spiralen fordi den ikke påvirker ægløsningen. Jeg har nemlig hørt om, at det at cyklussen styres af p-pillerne kan gøre det svært at få gang i ægløsningen efter ophør :)
    Men der er fordele og ulemper ved alt...
Log in eller Registrér for at kommentere.