Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Deodorant - mængde

Redigeret 8 marts, 2011, 10:43 i Skønhed og velvære
Hejsa

Er der nogen af jer der har et godt råd til hvor meget roll-on der skal bruges når man tager deodorant på? Er det meningen at det skal tørre helt ind - eller skal man føle sig lidt "klistret" under armene? Hvor meget tager I på - eller hvor mange "rul" :). Kan det komme til at virke modsat hvis man bruger for meget??

Kommentarer

  • Indstillinger
    For mit vedkommende kommer jeg et ordentlig lag "klister" på, ellers hjælper det ikke. Det har jeg gjort i mange, mange år. Det er ikke blevet værre i den tid.
  • Indstillinger
    Okay. Synes nemlig at jeg har hørt at det kan have en modsat effekt hvis man bruger for meget. Og det er jo slet ikke meningen :)
  • Indstillinger
    Tja, jeg mener jo ikke, man skal smøre mere på end højst nødvendigt, men jeg er heller ikke typen, der lider af armsved.

    Jeg bruger ikke mere end et enkelt strøg, så jeg synes da, man skal undersøge, hvor meget hver især har brug for.

    Jeg tror bestemt også det har betydning, hvad man man bruger. Jo mere parfume og diverse tilsætningsstoffer der er i, jo mere er der givet brug for, da den slags vel sagtens er med til at ødelægge hudens naturlige balance.
  • Indstillinger
    Der kan være nogle deodoranter man tåler mindre godt end andre. Jeg har da frasorteret en slags, som gav kløe. Men bruger jeg et strøg kan jeg lige så godt lade være med at bruge noget.
    Du har helt ret i man må finde ud af, hvor meget den enkelte har brug for.
    Det er absolut ikke blevet værre hos mig af jeg bruger en del. Og jeg har brugt deodorant i 57 år.
    Jeg lider ikke af armsved, men det lugter bare ikke godt, hvis ikke jeg bruger noget. Og jeg er sart. Min lugtesans er god.
Log in eller Registrér for at kommentere.