Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skrumpelever

Redigeret 24 oktober, 2011, 04:20 i Leverbetændelse
Jeg søger viden skrumpelever. Min mand har fået konstateret skrumpelever i svær grad, jeg mangler oplysninger fra erfarne læger eller patienter omkring kost og andre gode råd. Min mand drikker ikke mere alkohol, men har mange symptomer såsom krampe i fingrene, vand i kroppen - især benene, gulsot og huhommelsestab.... men han er stædig og kæmper bravt for at klare det, og han går stadig på arbejde hver dag. Hvordan kan jeg hjælpe ham bedst?
Hilsen Pigen fra Fyn

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvis han ikke selv vil tale med jeres læge om det ---vil en ide være at du talte med lægen om hvad der kan gøres ved det---
    han skal have 2l vand daglig --samt vand-drivende piller så han kan få skyllet hele systemet igennem----
  • Indstillinger
    gå ind på debatten om skrumpe lever --der vil du få mere viden --end her

    gå på Google og søg på skrumpe lever ---der er meget om kost og behandling --
  • Indstillinger
    Hej
    Ja, - det er jeg klar over, men jeg synes at det er mærkeligt, at jeg, som hustru ikke får mulighed for at gøre noget, - f.eks igennem min mands læge.
    Når jeg ringer og stiller kostspørgsmål, så siger hun bare at hab skal have alm. sund kost....ja, ja, det skal vi jo alle! Min mand taler ikke med mig om det, - og det er jo vigtigt, hvis kroppen skal rette sig, og komme til at fungere bedre. Min logik siger mig at, når der kun er 25% leverfunktion tilbage at gøre med, og manden har gulsot og udtalte hukommelses problemer, er der jo noget der skal gøres ved det. Jeg føler mig helt sat udenfor....og det er da mig der har kæmpet de sidste 2 år for at få ham til læge. Hans læge har tavhedspligt og vil ikke fortælle mig hvordan hans tilstand egentlig er. Jeg ser bare på....og lever med ham og husker alting for ham. Det er bare så hårdt sommetider.
    Knus giro413
  • Indstillinger
    Jeg syntes du skal sætte foden ned over for din mand og sige, at han absolut ikke skåner dig ved at lukke dig ude. Tværtimod. Du har brug for at vide hvordan hans tilstand er, så du har noget at forholde dig til.
    Når han har så svært ved selv at tale om det kan du foreslå at I sammen tager til lægen så lægen kan forklare.
  • Indstillinger
    der findes ikke alm læge ordineret medicin til at bedre leverens tilstand efter hvad jeg kan læse og høre, for det er da logik at leveren ikke kan tåle medicin hvis den fungerer dårligt idtedet skal den have hjælp og ikke yderlig belastning. Men har man ikke prøvet med homøopatisk medicin ja så har man ikke givet leveren en chance for bedring. Det er ren natur og arbejder godt med kroppens kemi. Det bruges i flere europæiske lande af læger, så spørg din læge hvad han/hun synes om det. Ellers må man selv tage ansvaret hvis lægen er afvisende.
Log in eller Registrér for at kommentere.