Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan der være risiko for graviditet??

Redigeret 6 marts, 2011, 11:19 i Prævention
først havde mig og min kæreste samleje med kondom på..
men efter denne omgang, havde vi så samleje igen, hvor jeg skulle tage hans kondom på, kom til at vende den forkert første gange, men nåede dog kun lige putte den på, altså havde ikke trukket den helt ned..også derefter vendte jeg den om igen, og vi havde så sex igen..
nu er vi lidt bange for om der kunne være en risiko for graviditet, da nogen mener, at det sæd fra første omgang vi havde sex stadig kunne ha siddet der lidt, og kunne måske ha ramt kondomen lidt.. er ikke sikker, men bliver lidt i tvivl, når jeg faktisk burde have haft min menstruation i går..
kan der måske være en risiko??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kommer meget an på, hvor lang tid der gik mellem hans første udløsning og det næste samleje.

    Hvis han har haft udløsning og det brugte kondom umiddelbart derefter er taget af og du straks fik "fumlet" med det næste kondom og I fortsatte samlejet i samme øjeblik, ja så er der reelt en risiko, især hvis det også var tidspunktet for din ægløsning.

    Men - så skal I godt nok have været hurtige. Hvis I lige har trukket vejret en halv times tid, er der ikke den store fare. Det er kun jer, der ved, hvordan det er foregået, men har hans penis været indsmurt i frisk sæd, da du "fumlede", så er det ikke så smart, det der så er sket.

    Hvis din forventede menstruation er udeblevet, burde en test være rimelig troværdig nu, dog kan din nervøsitet også være nok til at menstruationen "driller".
Log in eller Registrér for at kommentere.