Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brækket Tommelfinger

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lotte,

    Jeg fik intet at vide.
    Jeg har fået en gips-skinne på min tommelfinger, som gør at jeg ikke kan bøje det yderste led af min tommelfinger. Jeg har fået af vide at jeg skal gå med den indtil 4/4. Derefter starter jeg vel på noget genoptræning? Kunne jeg forestille mig... :)

    Men er det normalt at den hæver?
  • Indstillinger
    Nu er kroppens dele jo beregnet til at være bevægelige, så når en del bliver fikseret over længere tid, som f.eks. ved en gipsbehandling, så er der ikke noget at sige til at stedet vil hæve noget op. Det bliver mere vanskeligt for kroppens væsker at cirkulere det pågældende sted.

    Prøv en gang i mellem at holde hånden opad et stykke tid - over hjertehøjde - og se, om det ikke hjælper lidt.

    Men - hvis du synes, det er for meget eller du er bekymret, bør du spørge din læge til råds.

    I øvrigt skal du ikke forvente at blive sendt på genoptræning. Du vil - især hvis du lige spørger selv - få lidt information om, hvilke øvelser, der vil være godt, men det kommer du til at passe selv, og det bliver også dit eget ansvar at sørge for at få så god information som muligt, og selv være på dupperne mht., til den træning.
Log in eller Registrér for at kommentere.