Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

1 år efter omskæring.

Redigeret 16 marts, 2011, 16:12 i Åben debat for mænd
Hej.
Nu er det et år siden jeg er blevet omskåret. Skriver kun dette for at få usikre personer, der ikke ved om de vil lade sig omskære, til bare at gøre det. Det er helt sikkert et af de bedste valg jeg har truffet igennem mit liv! føler mig meget mere selvsikker nu. Der er så mange positive sider ved en omskæring, bl.a. undgå sygdomme, ikke så følsom glans, aldrig bekymre dig for at strengen på penis skulle springe under samleje osv. Der er selvfølgelig også minusser, men indtil videre har mit eneste minus været det gjorde ondt de første par dage efter operationen.
Dette er blot en opfordring til alle drenge/mænd der sidder derude, og er i tvivl om, om hvorvidt de skal lade sig omskære - DU VIL IKKE FORTRYDE DET!

Kommentarer

  • Indstillinger
    nu er jeg godt nok ikke en mand, og derfor er jeg ikke lige målgruppen, men jeg undre mig lidt over dit indlæg, og skriver derfor..
    1) hvad er det for sygdomme du mener man undgår med at blive omskåret? er det bare mig, eller er ikke rigtig hold i det?
    2) tror nu egentlig at mange fyre nyder at deres glans er så følsomt (det ved jeg da at min kæreste nyder, og jeg nyder da også at det er det).
    bare lige lidt undren fra min side.
    mvh en kvinde som elsker en uomskåret penis!
  • Indstillinger
    Hvis man fx. har nakkeost bag forhuden man ikke har fået vasket væk, kan det udvikle sig til kræft.
    Jeg er bare glad for ikke at være så følsom, fordi jeg var ekstremt følsom og kunne ikke en gang røre glans uden at den gjorde hammer ondt :)
  • Indstillinger
    men det handler jo bare om at vaske sig, ikke om disideret at undgå sygsomme.. risikoen for sygdomme er jo reelt den samme om du har forhud eller ej..
    jeg er nu glad for min kæreste ikke er omskåret :)
  • Indstillinger
    "Hvis man fx. har nakkeost bag forhuden man ikke har fået vasket væk, kan det udvikle sig til kræft. "

    Det er så overhovedet ikke rigtigt.

    Du har haft et eller andet problem med din penis som krævede en omskæring, ikke? Os andre med peniser der fungerer som de er, behøver overhovedet ikke sådan noget fis :)
Log in eller Registrér for at kommentere.