Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hård strut mave...

Jeg har det sidste års tid oplevet at jeg føler mig "proppet" blot jeg spiser en lille smule.
Jeg har altid haft yoyo vægt, men aldrig mere end nogle kilo for meget, og min mave har altid været blød og faldet ned (ind i sig selv!), når jeg har ligget på ryggen. Mit fedt har været fordelt jævnt fra taljen og ned.
Nu er min mave imidlertid blevet meget tyk på midten og mere hård, end den plejer.
Er det en ændring som er aldersbetinget, eller kan der være noget andet?
jeg spiser sundt og varieret og føler mig ikke syg. Er meget aktiv, men ikke ligefrem sportslig.
Jeg er tilfreds med en smule overvægt, da mit ansigt er pænere og ser yngre ud, end når jeg er tynd med indfaldne kinder. Men det er ubehageligt med en hård strutmave.
Jeg er 52 år.
Venligst Lotte

Kommentarer

  • Indstillinger
    "Hård strutmave" - sjovt udtryk :) - handler ikke om overvægt.

    Har dit afføringsmønster ændret sig?
  • Indstillinger
    Der er ikke noget nyt vedr. mit aff. mønster og jeg ved, hvilke fødevarer som giver luft i maven, så dem undgår jeg så vidt muligt. Jeg har ikke smerter i tarmene.
    Det er som om fedtet på maven har samlet sig på midten (som en gravid) og er mere hårdt - og som om, der ikke er plads til så meget i min mavesæk. Har lige taget testen om æbler og pære. Jeg blev bekræftet i, at jeg er pærefacon. :)
  • Indstillinger
    Jeg ville få en tid hos lægen hvis jeg var dig... Bare lige for at få tjekket at der ikke er noget galt...
  • Indstillinger
    Hej,

    Har du stadig menstruation jævnligt?

    Jeg ville nok også lige tage en tur til lægen.

    Johanne
  • Indstillinger
    Tak for respons! :)
    Jeg har været i overgangsalderen i en del år og har stadigvæk menstruation.
    Mit problem sidder imidlertid ikke i underlivet, men øverst på maven.
    Ja, jeg må tage det op, næste gang jeg er ved lægen. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.