Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Eventuelt forstuvet?

Redigeret 4 marts, 2011, 11:37 i Håndskader og musearm
Jeg spillede volley igår og pludselig støder jeg og en anden sammen og mit håndled begynder at gøre virkelig ondt, men spiller videre.

I nat vågnede jeg flere gange på grund af smerter på lillefinger siden af mit håndled. Jeg kan sagtens skrive på tastatur og bevæge mine fingre, men kan ikke rigtigt løfte noget (måske 1 kg, dog stadig med smerter) og hvis jeg drejer mit håndled gør det også ondt, men kun nede i håndledet, overhovedet ikke i min hånd.

Jeg har ingen hævelser og heller ingen blåmærker. Det gør ondt når jeg trykker på det og min hånd kan ikke ligge med "overfladen" ned af.

Kan den være forstuvet eller bare overbelastet? Spiller også guitar, så havde lidt smerter i hånden inden, men ikke noget irriterende.

Håber at der er nogen derude der kan give mig et råd eller sige at den faktisk er okay.. Tak! :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er jo ingen her, der kan fortælle dig, at den er i orden. Nogen har givet prøvet noget lignende, og så viste det sig at, der var et brud - en anden kan fortælle, at der ikke var noget, så andres erfaringer kan du ikke bruge til noget som helst.

    Det er sådan set kun dig selv, der kan vurdere, om du skal smutte en tur på skadestuen og risikere, at der ikke er noget i vejen, og du således har spildt både din egen og andres tid, men du kan rent faktisk godt have både forstuvet hånden eller endda fået en flænge i knoglen, og så er der jo lidt forholdsregler, du bør tage hensyn til.

    Hvis du ikke synes, det er så galt, så se det lidt an, men du skal ikke have så ondt, at du ikke kan sove fra det. Du skal i hvert fald ikke dulme med smertestillende. Så hellere tage turen til skadestuen.

    Det der X-Faktor er vist ret vigtigt for mange at se i TV, så måske du skal tage der ind på det tidspunkt; så kan det være der ikke er så lang ventetid. -:)

    Og alt andet lige, er det nok fornuftigt lige at få kigget på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.