Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

for tidlig menstruation..

Redigeret 7 marts, 2011, 11:01 i PMS og menstruation
Hej alle..
Jeg er en pige på 17 (snart 18) år, og jeg har haft min menstruation i 4-5 år efterhånden.. Den plejer at være nogenlunde regelmæssig og komme efter de ca. 27-28 dage, og varer fra 5-7 dage.
Men idag kom min menstruation, og det er altså kun 17-18 dage siden jeg sidst havde den - altså omkring 9 dage for tidligt?
- Er dette noget jeg skal være nervøs over, eller er det helt normalt?

Mvh. Sofie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis det kun lige er en enkelt gang, menstruationen kommer i "utide", så kan du godt tage det roligt, men du skal da være opmærksom på det, hvis den bliver ved flere gange at opføre sig mærkeligt.

    Så kan det godt være, der ligge skal kigges på det, men det behøver altså ikke betyde, at du fejler noget som helst. Cyklus kan godt ændre sig en gang i mellem uden nogen speciel forklaring.

    Men du bør - hvis det gentager sig, lige få undersøgt at der ikke er noget, der ikke er som det skal være.
  • Indstillinger
    har idag også præcis fået mit 9 dage før tid- synes det virker meget tidligt for tidligt:D har jo kun lige haft øggeløsning for 2-3 dage siden(kan jeg tydligt mærke når jeg har) håber ikke det kommer igen her d. 15 hvor det rigtig sku komme!!! er 31 og har aldrig oplevet det komme så tidligt før....?!?!
Log in eller Registrér for at kommentere.