Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min BMI er 33,3

Jeg er en dreng på 15 år (16år om en måned).
Jeg er 168 høj og vejer omkring 94kg og jeg vil meget gerne af med nogen kg!
Man kan ikke se det så meget på mig, man kan se at jeg er overvægtig men ikke meget, så undrer mig også lidt over de mange kilo.

Jeg er begyndt at træne herhjemme og går et par ture om ugen på godt og vel 45-60 minutter. Jeg elsker motion og har ingen problemer med at dyrke en masse selvom jeg er overvægtig, men synes bare ikke det giver noget stort resultat på hverken mit udseende eller vægten..

Jeg er også på en kostplan som jeg holder. Spiser en masse grønt til middag og aften, også lidt i løbet af dagen.

Men jeg har dog også set produktet "Biosoft CLA" vil lige høre om det er noget der kan anbefales at begynde på og om det har nogen bivirkninger?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, der er nok at vælge i mellem af diverse produkter, der kan give "smutveje" til hurtigt vægttab.

    Det meste er mere eller mindre virkningsløst og koster gerne en formue.

    Men - en del er desværre ikke helt så ufarligt, som det beskrives, så jeg vil foreslå dig at gå til til din læge og spørge ham/hende til råds om dette produkt vil være uskadeligt for dig at indtage, og er det det, så kan du vel godt forsøge.

    Bedre ville det være, hvis du kunne få en snak med lægen om din vægt og hvad der vil være godt for dig at gøre.

    Det er fint du spiser sundt og godt samt dyrker motion, men det kunne være, du skulle have lidt bedre hjælp til den rette kostplan, der vil være godt for lige præcis dig. Du er stadig under udvikling, så derfor skal der faktisk være ekstra opmærksomhed på, hvordan denne kostplan skal være. Det skal ikke bare være en eller anden plan, du har set et sted. En dreng i din alder har god appetit, og det er der en grund til.

    Du synes ikke, der viser sig et "stort" resultat", hvilket du heller ikke skal forvente sådan lige.
    Husk - det bedste og mest holdbare resultat er et vægttab på gennemsnitligt ½ kilo om ugen. Der kommer sjældent noget godt ud af et meget hurtigt vægttab. De kilo kommer meget hurtigt igen og desværre gerne med nogle ekstra oveni.

    Køb ALDRIG nogle af de der produkter uden at have rådført dig med professionelle først.
  • Indstillinger
    Tusind tak for svaret lotte123!
    Jeg vil prøve at snakke med min læge :)
  • Indstillinger
    Jeg tænker ikke at dette er din egen skyld - jeg tror simpelthen det er en sygdom, som forøger din vægt.

    Overvej at snakke med en læge, for når dit BMI topper omrking 33,3 - så er der noget i vejen, når du måler omkring de 170 cm.

    Flot indlæg, keep working.
Log in eller Registrér for at kommentere.