Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

afbrudt søvn

Jeg sover maximalt 2,5 time, så vågner jeg og skal på toilet. Jeg er oppe 4-5 gange på en nat
Jeg får lithium og skal drikke meget ( det kommer helt af sig selv) jeg drikker ca 6 liter i døgnet hovedsaglig vand.
Det giver en meget ringe søvnkvalitet og ofte er jeg mere træt om morgenen end da jeg gik i seng.
Det er selvfølgelig også så som så med drømme.
Gode råd ønskes eller har andre det på samme måde.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du drikker 6 liter i døgnet --det lyder lidt unormalt ---kan du ikke sætte det ned til 2-3 liter ---det er ikke så mærkeligt du er så tit oppe ----du skal helst ikke drikke noget efter kl 18 --så du kan have tisset af ---inden du går i seng
    har du talt med din læge om det ----mange har det natte problem ---så du er ikke den eneste der har det sådan --- 2 gange er jeg selv oppe --og det føler jeg iriterende --så jeg forstår dig godt ---jeg drikker tit for sent på dagen ---
  • Indstillinger
    Er det muligt, at der kan findes noget andet medicin end lithium, når det bevirker, at du bliver så tørstig?

    Helene
  • Indstillinger
    Jeg får det medicin, som er bedst for min sygdom og jeg skal også drikke 6 liter om dagen. Prøver at leve med det, men det er svært.
  • Indstillinger
    Hej Mathilde.


    Har du talt med din behandler om om det virkelig er nødvendigt med SÅ meget væske?

    Det er jo til stor gene for dig.

    Uanset hvad, så er der ingen vej udenom: Du må drikke mindre i løbet af aftenen. Så må du skrue op for indtaget først på dagen hvis du må og skal have 6 liter.
Log in eller Registrér for at kommentere.