Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

pegefinger "svanehals" smerter

Redigeret 2 marts, 2011, 05:23 i Åben debat om smerter
Jeg har været ude for en arbejdsulykke for ca. 8mdr siden, hvor mine finger blev klemt og 3 grads forbrændt på 2.3.4 finger, så jeg måtte have fortaget en hudtransplantation da huden var ødelagt og senerne i fingeren var brændt over. Operation er som sådan gået godt, men min pegefinger hænger i det yderste led og midte ledet overstrækker når jeg peger "svanehals" beskriver dens udseende. Jeg døjer også med stivhed og kulde/varme påvirkning i 2.3.4 finger efter operation og smerter mit arvvæv. så jeg tog på sygehuset for at få taget en vurdering af om pegefingeren evt kunne reddes med nye sener, afstives, eller amputeres i det yderste led. Så fortæller hånd kirurene at det ville være stort set umuligt at redde den med nye sener, og de ville IKKE amputere. De ville kun afstive den. Og gav mig ingen muligheder som at have nogen indflydelse for hvad jeg selv synes der ville være bedst. Og jeg har selv været indstillet til at jeg ville have det yderste led fjerne, da jeg med mine fritids interessere ville mene at det var til gene med en afstivet pegefinger, det har ingenting at gøre med jeg tænker på en erstatning, jeg har bare utrolig træt af at den er til stor irreetation i min hverdag. Og jeg gerne ville kunne lukke denne kapitel af sygemelding med at få fjernet yderledet og komme videre i mit liv fremfor at skulle døje med de evige smerter som jeg går med nu, har tænkt over det svært med kuld/varme påvirkning med en amputeret finger samt fantom smerter men heller det ind som det er nu.

Mit spørgsmål er, hvorfor må jeg ikke få den amputeret? Og har mine ønsker ikke indflydelse?
Det trods alt mig der lever med en uduelige pegefinger p.t.

Mvh Columbo1
Log in eller Registrér for at kommentere.