Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

vil lige være sikker på at jeg ikke er gravid

Redigeret 20 september, 2011, 04:11 i Prævention
Hej :)
super god hjemmeside!

Jeg havde samleje med min kæreste her til aften.. Vi havde kun et kondom tilbage, men det var for lille, så vi droppede at have samleje. alligevel havde sin penis nede ved min skede og den stødte imod noglegange, men den var ikke inde i mig eller noget. Jeg ved ikke om han måske kom, da hans penis var nede ved min skede og stødte imod den noglegange.

Kan jeg være gravid?

Hilsen Mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    I havde samleje men I droppede at have samleje!?!?

    Hvis jeg forstår det korrekt, så havde I sex, men eftersom kondomet var for lille, så bollede (=samleje) I ikke. Dog gnubbede I hans penis mod dine ydre kønsorganer.

    Det er meget usandsynligt at du bliver gravid af det. Også selvom der er kommet præsperm.

    Risikoen er noget større hvis han havde udløsning og gnubbede rundt dernede, men stadig er risikoen ikke stor. Dog stor nok til, at jeg ville tage en fortrydelsespille.
    Han må vide om han havde udløsning.
  • Indstillinger
    Ja, undskyld. Måske jeg slet ikke forstår det her, men du aner ikke, om din kæreste havde udløsning lige nede omkring din skedeåbning?

    Jeg er godt nok ikke helt med på, hvordan man kan undgå at mærke det, hvis der kommer en portion varm sæd ud på et så følsomt sted som kønsdelene, og heller ikke opdager ved hans kropssprog, at han rent faktisk får udløsning, men sådan er vi så forskellige.

    Kunne du muligvis spørge ham? Hvis han kommer lige der og samtidig kæler for dig med sine fingre, stikker dem op i dig, så kan der så sagtens følge nogle sædceller med, hvilket i øvrigt også gælder præsæden.

    Men - det må jo være dig og din kæreste, der ved, hvad der er foregået.

    Du bliver ikke gravid, hvis ikke der er kommet sperm op i dig.

    Sørg nu for altid at have nogle kondomer i nærheden og det ansvar angår jer begge.

    Hvor er du i din menstruationscycklus?
  • Indstillinger
    anna84 kan man ikke skrive til dig på nogle måde herinde? :) Har lige et spørgsmål til dig :)
  • Indstillinger
    Hej Marina.

    Man kan ikke sende privatbeskeder på netdoktor.

    Men kan du da ikke bare spørge her i det fri? Det kan jo være andre også har nogle råd til dig.

    - Anna :)
  • Indstillinger
    Hej Anna

    Jo kan jeg som godt :) Ville bare gerne have en lidt dybere snak med dig :)
    Kan se du kommentere på mange og du virker til at vide meget om de forskellige ting. :)

    Men igen som andre har spurgt om hvor stor er chancen for at blive gravid af præsæd fra finger? Også hvis det er i nærheden af ægløsning?

    Kan ikke finde nogle steder på nettet om nogle som er blevet gravid på den måde.. Kun hvis de har haft selve penis oppe i en men ikke med finger. Og kan se det svar du gir er du ret sikker i din sag at det nærmest ik kan lade sig gøre.. Hvordan er du så sikker?

    Håber det er iorden jeg sån stiller spørgsmål :)

    Marina :)
  • Indstillinger
    hej Marina,

    Jeg er sikker på, at Anna vil give sit bud, når hun ser dit indlæg, men indtil da vil jeg da gerne give mit.

    Chancer er noget man håber på, så jeg går ud fra, du mener risiko, men den er altså ikke ret stor, og kan vel nærmest siges at være ikke eksisterende, MEN - det kommer helt og aldeles an på, hvad der helt konkret er sket.

    HVIS man har ægløsning, HVIS drengen/manden har helt frisk sæd på sin finger og stikker den op i dig - ja, så kan man rent faktisk godt blive gravid af det. Om man så bliver det, er en anden snak. Det er i hvert fald ikke en metode, der bør anvendes, hvis man absolut ikke vil være gravid.

    Jeg synes, du skal prøve at formulere, hvad der er sket - helt nøjagtigt - og så skrive det ned, så kan Anna - og andre - komme med et bud på, om du/I rent faktisk har løbet en risiko.
  • Indstillinger
    Det vil jeg prøve.
    Havde sex med en god kammerat. Men kun anal og så gav han mig finger. Men han havde også fingerne anal du ved, han siger han ikke har brugt dem i min fisse men de anden hånd. Men at han self. ikke kan garantere der ik er kommet noget på hans finger. Nu er jeg bange for der er kommet noget på hans fingere og det er kommet op i mig.. Han gav mig finger til jeg fik en sprøjteorgasme. Selve udløsningen fik han på mine bryster så han har ikke været i nærheden af at komme dernede. Det jeg tænker på er præsæden. Hvis jeg havde en alm. ægløsning ville den ligge på den dag vi var sammen den 9. men jeg har en lidt længere cyklus så den har nok lagt den 12-14. Tror jeg. Der går som regl 32 dage mellem min mens. Håber ikke jeg er blevet gravid. Han har fortalt at han har dårligt sædkvalitet i forvejen og at han har røget hash (Hvilket jeg ikke anede noget om). Men jeg er ved at blive skør i mit lille hovede for jeg ønsker bestemt ikke at være gravid med ham! Har læst meget allesteder men har ikke læst for nogle at det er sket på den måde men at de er blevet gravid ved det hvis penis har været oppe i dem men det var det ikke her. Håber det gav lidt mere så der er lidt at svare på :)
  • Indstillinger
    Nej. Det tror jeg bestemt ikke, du er blevet gravid af. Men det er da ikke til at holde ud for dig, at du skal være så nervøs og bange hver eneste gang, du har haft seksuelt kontakt, så brug dog det kondom - hver eneste gang.

    I øvrigt ved analsex, så kan han altså godt blive meget, meget syg af ikke at bruge kondom, for i endetarmen findes der helt naturligt temmelig mange colibakterier, og de kan sagtens trænge op i hans urinrør og virkelig gøre ham syg. Og - noget andet, nu vi er der. Hvis man har analsex, skal der holdes total afstand til din skede, både med pikken og og fingrene - da du ellers kan få en voldsom underlivsbetændelse, hvis disse colibakterier kommer der op. Skal man skifte fra endetarm til skede, skal det kun ske, efter grundig rengøring - og nej - det er da ikke så ophidsende, men sådan er det. Dog finder de fleste først ud af nødvendigheden, når de har prøvet denne voldsomme sygdom. Kvinden, alvorlig underlivsbetændelse, manden alvorlig blærebetændelse.

    Der ud over, så har du haft sex med en kammerat, altså ikke en, du er i fast forhold med, og som jeg forstår det, så er der heller ingen af jer, der i den forbindelse er undersøgt for noget kønsoverført?

    At han siger, at han har ringe sædkvalitet, ville jeg faktisk kun interessere mig for, hvis det var en, jeg skulle have barn med.

    Brug nu det kondom frem over, så du også kan få ro i sjælen.
  • Indstillinger
    Tak for svar. Alt det med anal og sygdom ved jeg alt om og vi er begge blevet testet for sygedom og der er intet, men nej han er ikke en jeg har et forhold til. Grunden til jeg nævnte hans dårlige sædkvalitet var fordi det gør vel også at jeg ik har så nemt ved at blive gravid af det. Han sagde det for at berolige mig. Og jeg bruger det self. også for at finde lidt ro. For helt sikkert en graviditet med ham er ikke noget jeg ønsker.
  • Indstillinger
    Hej Marina.

    Tak for tilliden :)
    Men se bare; du kunne sagtens få svar fra andre.

    Jeg kan ikke give dig nogen tal vedr. graviditet ved at få finger.

    Min egen fortolkning er:
    Hvis en fyr har sprøjtet ud over kvindens kønsdele eller på sin hånd og straks gnubber sæden op i skeden med hånden, så er der da en reel risiko.
    Men i det her tilfælde taler vi om, at der kan være kommet en lillebitte smule præsæd på hans finger som derefter så er kommet op i dig... Selvom der er en TEORETISK risiko, så er det efter min opfattelse ikke muligt i virkeligheden.

    Man kan altid ringe/skrive til sexlinien ved spørgsmål om sex :)www.sexlinien.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.