Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

delvis sygemelding og paragraf 56

Er der nogen herinde der har erfaringer med delvise sygemeldinger og paragraf 56? Jeg har for lavt stofskifte, og har været i behandling i næsten et år. Jeg har arbejdet næsten hele tiden, men har haft en delvis sygemelding, hvilket har været rigtig godt, fordi jeg så kan gå hjem når jeg er for træt og tåget i hovedet (har kontorarbejde med flex-tid). I oktober var jeg næsten rask, og da jeg en uge ikke havde haft 4 timers sygemelding blev jeg raskmeldt af kommunen. Jeg var jo ikke helt rask, heller ikke ifølge min læge, og ringede derfor til kommunen, hvor jeg fik at vide at det rigtige for mig ville være en paragraf 56-godkendelse. Så ville jeg stadig kunne gå hjem, når jeg havde behov, og min arbejdsgiver få refusion for timerne. Men nu mener kommunen vist ikke at det alligevel var en god ide med paragraf 56, da den kun er til hele dages fravær, og det har jeg stort det aldrig. Jeg ville egentlig helst bare have min delvise sygemelding tilbage, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Min sagsbehandler melder ikke tilbage, hun har lovet mig svar i en måned nu :-(
Er der andre der har erfaringer med diverse sygemeldinger?
Har ikke andre sygdomme end stofskiftet (endnu... :-) )

Kommentarer

• Hej Stenbakke.

Jeg er medlem af www.k10.dk og det er det helt rigtige sted for det her spørgsmål.

Ved du hvilken lov den paragraf er?

Men altså; kom over på K10 og stil spørgsmålet. Jeg er helt sikker på at du der vil kunne få langt større hjælp end her, nu da spørgsmålet ikke drejer sig direkte om sygdom :)
Log in eller Registrér for at kommentere.