Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

Vene blodprop i benet. 2 gang. Hvad nu?

Redigeret 28 februar, 2011, 05:49 i Blod og blodsygdomme
Onsdag den 16. feb tog jeg på skadestue pga smerter i læg. Troede først det var en muskel der havde sat sig fast, men tog afsted da jeg for 7 år siden havde været uheldig. Det viste sig også at være en blodprop. Jeg får nu dagligt indsprøgtet Innohep, da jeg er gravid i 8 uge. Nu sidder jeg med nogle spørgsmål, som ingen kan/vil svare på.

Hvad nu?

1) Hvordan forholder jeg mig i forhold til mit job? (Er stående/gående salgsassistent i 8 timers vagter, med kun 30 min siddende frokost) Skal jeg bare tilbage, nu mine smerter er væk? Kan jeg overbelaste?

2) Hvordan med kost? Sidste gang fik jeg en liste med produkter jeg skulle holde mig fra (Primært grøntsager) Er det anderledes denne gang/nu?

3) Udover stadigvæk at lytte til min krop, er der noget som skal/bør gøres i forbindelse med graviditeten? Scanninger af baby eks?

4) Hvem er min "kontakt" person nu? (Hvem bør svare på disse spørgsmål, kommer nok flere med tiden :-) ) Er det sygeplejersken, som dagligt kommer og giver indspørgstning (Forbi for nåle, derfor gør jeg det ikke selv) min egen læge, eller sygeplejerske AK klinikken på hospitalet?

Håber I kan hjælpe, skriv endelig for flere oplysninger!

Kommentarer

  • Når man er gravid er man i forvejen i forøget risiko for blodprop, hvorfor jeg slet ikke kan forstå, du ikke kan få en ordentlig information.

    Jeg vil helt klart foreslå dig, at du kontakter din læge og beder om at blive grundigt informeret om, hvad der bedst for dig i lige præcis din situation. Det behøver ikke betyde noget, at du står og går meget hver dag - det har sådan set ikke noget med øget risiko for blodprop at gøre, men det kan da være, du eventuelt skal have indført en ekstra pause el.lign på gr. af din graviditet, hvis du er belastet af denne.

    Det bør din læge helt bestemt kunne rådgive dig omkring.
Log in eller Registrér for at kommentere.