Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kraftig menstruations smerte

Redigeret 28 februar, 2011, 12:47 i PMS og menstruation
Hej jeg er en pige på 15 som er plaget af store menstruations smerter.
jeg får gigtpiller mod smerterne men det tager kun lige det aller værste men har meget ondt stadig og er nødt til at blive hjemme fra skole 1-2 dage hver månede, jeg dyrker motion hverdag og spiser sundt. men jeg har prøvet at dyrke motion under menstruationen men det gør kun smerterne værre.
jeg vil på ingen måder prøve p-piller det kan godt være det lyder mærkeligt når jeg har så ondt men har bare en holdning til det med p-piller.
er der nogle der kan på en eller anden måde hjælpe mig?
er fast beslutte på jeg skal havde fjernet livmoderen når jeg bliver 29-30 år. men der er stadig 15 år i nu og kan ikke holde det ud så længe:(
HJÆLP MIG!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Forhåbentlig aftager dine menstruationssmerter med alderen.
    Men det ændrer ikke på at det er uudholdeligt nu.

    Har du været hos en gynækolog?
    Eller syntes jeg du skal bede din læge om en henvisning!
  • Indstillinger
    nej det har jeg ikke men min mor og jeg har snakket om at jeg måske skulle prøve akupunktur så vil prøve det tror jeg og så må jeg jo håbe det snart aftager for det her er ulideligt :P
  • Indstillinger
    jeg har haft samme problem i mange år, og tog under mens, mange piller, ipren og panodil, men hjalp ikke, var ved læge i juli sidste år, og fik nogle endnu stærkere gigtpiller som virkede (blev så gravid 2 måneder efter, så kan ikke sige om de bliver ved med at virke) .. men synes du skal snakke med lægen om det, og sige det som det er, at du har for mange smerter og de piller du får virker ikke ordentligt.. smør tykt på så hører de oftere efter :)
  • Indstillinger
    Jeg har også læst at akupunktur kunne hjælpe. Men altså; jeg syntes du alligevel skulle komme til en gynækolog bare lige for at få tjekket om der er et eller andet...
  • Indstillinger
    Hej . Da jeg var i din alder og frem til jeg var 30 havde jeg kraftige menstruations smerter i sær den første dag , var slem men da jeg først blev gravid og havde fået et barn stoppede min menstruations smerte. Lægerne fortæller os der har de kraftige smerter har letter ved at blive gravid. Jeg ved ikke om det passer. Jeg havde det bedst i sengen når mine smerter kom. god bedring,
  • Indstillinger
    spider: det tvivler jeg på, jeg har altid haft kraftige smerter, og jeg var 1½ år om at blive gravid... håber dog på at det med at smerterne bliver mindre, er rigtigt :D
  • Indstillinger
    Jeg ved det ikke men sådan fik jeg at vide da jeg spurte lægerne dengang. jeg blev selv sent gravid og først efter 13 forsøg men der var jeg også 32 år. jeg har ikke haft disse kraftige smerter de sidste knap 10 år. så jeg kan håbe at andre også er heldig det kan gå væk. med tiden. kærligst
  • Indstillinger
    Jeg har lidt af meget kraftige menstruationsmerter i 35 år. Jer er blevet smertestillet med gigtmedicin combineret med panodil i næsten lige så mange år. Jeg fik for nogle år siden akupuktur, dette tog smerterne i læn og ben, men ikke i maven. Jeg er nu igang med kanio sakral, allerede efter første behandling havde jeg betydeligt færre smerter. Det er en fysioterapeut der giver mig det og så er det jo med tilskud. Jeg ved ikke om dette vil hjælpe dig, men jeg har personligt prøvet næsten alt der har været muligt lige på nær at få fjernet livmoderen, hvilket ofte har ligget og luret i tankerne, men vist ikke så god en ide og kanio sakral er det eneste der har haft en så positiv effekt.
  • Indstillinger
    TAk for alle de gode råd jeg vil tænke lidt over de ting og det kunne godt være jeg skulle overveje en læge for at få tjekket der ikke er noget galt (tror det dog ikke:) men jeg håber da på de holder op med alderen :)
  • Indstillinger
    Jeg fik fjernet livmoderen, da jeg var midt i trediverne. Jeg kunne ikke holde det ud mere. Det blev værre og værre. Det hjalp heller ikke, jeg fik børn.
    Så gudskelov gynækologen foreslog det.

    Det var den mest vidunderlige ting at få gjort og jeg har aldrig fortrudt. Nu om stunder er de vist ikke så meget for det. Men det var bare skønt.


    hanne2303, bare for at fortælle dig, det ikke er noget at frygte. Min veninde har også fået det gjort og hun var lykkelig for det.
    Men naturligvis er det ikke en god ide til en 15-årig.
Log in eller Registrér for at kommentere.