Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hormoner

Redigeret 26 februar, 2011, 10:13 i Skønhed og velvære
Hej jeg er en pige på 15 år.

Jeg har meget svært ved at jeg har små bryster, selvom jeg bruger B70, synes jeg stadig de er små....

Jeg har tænkt over om man kunne gå til lægen og få nogle hormoner som så ville gøre at man ville få større bryster.

Det som problemet også er at min mor først fik Menstruation da hun var 16 år. Og hun voksede også langsomt.

Jeg går i 9. Klasse, og jeg har stadig ikke fået menstruation, og jeg er 1.60 og ifølge sundhedsplejersken burde jeg blive 1.70 ligesom min mor.

Jeg synes det er pinligt at have små bryster, for jeg vil gerne have nogle større så jeg ikke ville føle mig pinlig tilpas over dem.

Kan det lade sig gøre med hormoner?.
Kan det gøre så jeg stopper med at vokse?.

Kommentarer

  • Indstillinger
    nej du kan, når du er så ung, ikke bare få hormoner for at få større bryster, du kan blive opereret, men på egen regning vil jeg tro..
    det der med din mors højde skal du ikke lytte til, mine forældre er henholdsvis 177 og 185, og jeg selv, ja jeg er 168 og har været det siden jeg var 14 (bliver 21 om lidt)... så det behøver ikke have noget med hinanden at gøre, ej heller din mens, min mor fik sin som 17 årig, jeg fik min som 10årig..
    og en B70 er da ikke lille? :O muligt mange har større men det er ikke så småt at det er noget du skal være pinlig over, tvivler på du er den med mindst bryster i din klasse :)

    tja du kan starte på p-piller (enormt dårlig ide når du ikke har fået menstruation), så plejer ens bryster at vokse lidt, men tvivler på din læge vil give dig det, når du ikke har fået mens..
    ellers tror jeg bare du skal tage det roligt og kigge på dine kammerater, de er med garanti ligeså kede og trætte af et eller andet ved dem selv som du er...
  • Indstillinger
    Jeg er ked af at tage dit håb fra dig, men der er ingen læger, der vil give dig hormoner på det grundlag, du beskriver. Du er 15 år, så du vokser givetvis mere endnu og kan sagtens nå at få større bryster helt naturligt.

    Jeg ved godt, at det betyder meget, at man har det godt med sin krop. Men det er ikke altid kroppen ser ud eller fungerer, som man ønsker sig det. Så det er skidt, hvis noget man faktisk ikke kan kontrollere får lov at fylde for meget i éns liv. Så måske det kan være en god idé også at arbejde lidt med dit selvværd, for din fornemmelse af at være god nok, skal nødigt afhænge af dine brysters størrelse.

    KH Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.