Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sænket følelse i huden.

Jeg opdagede det faktisk for meget lang tid siden, men glemte det igen. Så opdagede jeg det igen for nogle dage siden. På mit venstre lår, ca. en tredjedel af den øverste del, har jeg sænket følsomhed i huden. Nærmest som om at det er bedøvet eller at det ikke får nok blod. Der er ingen farve forskel eller noget, bare manglende følelse.
Eftersom det ikke er andet end det er, gider jeg ikke tage til lægen hvis nu det ikke er noget. Så ville bare høre om der var nogen der havde en idé om hvad dette kunne skyldes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, det ved jeg ikke.
    Men jeg ville helt sikkert tage til lægen med det.
  • Indstillinger
    Sådan noget kan være overordentligt svært at vurdere på et debatforum, men hvis det er noget, du har opdaget - og glemt igen - for flere måneder siden, så vil jeg ikke umiddelbart mene, at det er noget at fare til læge over.

    Jeg havde sidste år en storetå, der begyndte at "sove", den var nærmest helt død og følelsesløs, og jeg ringede til lægen for at spørge, om der var noget jeg i den forbindelse skulle være opmærksom på, og fik at vide, at hvis stedet har normal temperatur - altså ikke er koldere eller varmere end - i mit tilfælde den anden tå - i dit det andet lår - og ikke har forandringer, hævelser e.lign., så betød det ikke noget. Lægen forklarede mig, at hvis der kom smerter og stedet fik tydeligt ændret temperatur, så skulle der reageres, da det måske kunne være en blodprop eller noget betændelse.

    Jeg synes bestemt, du skal nævne det for din læge næste du kommer der, og hvis du er bekymret, kan du lige ringe op og forhøre dig i konsultationstiden om morgenen.

    Men - generelt kan du nok tage det roligt, og dette primært fordi du har kunnet glemme det totalt i månedsvis. Så er det ofte ikke noget særligt.

    Det er meget værre, hvis man har tydelige gener og ignorerer dem, - eller endnu værre, dulmer med diverse smertestillende, uden at gøre noget ved det - men det er jo ikke tilfældet hos dig.
  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg kan se, at det er et par år siden, at du skrev dit indlæg, men jeg oplever selv nøjagtigt de samme symptomer. Fandt du ud af hvad årsagen var eller er følelsen kommet tilbage af sig selv?

    Mvh. Lisa
Log in eller Registrér for at kommentere.