Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det være en allergisk reaktion?

Redigeret 25 februar, 2011, 08:30 i Allergi
Hej

Jeg en ung pige på 24 år.
Har astma og er multi allergiker. Jeg har her det sidste halve år røget ind og ud af hospitalet pga. min astma er gået helt amok.
Nå, men jeg har nu i snart 4 måneder været på et lægemiddel der hedder prediselon. Jeg er så stoppet nu, og har været ude af det i over to uger.

Mine fødder begyndte så for en uge siden at svulme helt op. Og det tydeligt det ren vand der er i dem. Men det så ekstremt at jeg ikke kan gå. Kan ikke bøje i mine ankler. Min mor sagde så, at det ikke var vand, men nok nærmere en allergisk reaktion?

Mit spørgsmål er om det er muligt? Det gør rigtig ondt, og er ildrødt ovenpå overfladen af fødderne. det klør lidt, og det nu også begyndt at gå lidt op i benene.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, du skal da i hvert have fat i lægen igen, for sådan skal fødder jo ikke "opføre sig." Og når du nu er multi allergisk, så er mit gæt da også, at det er en allergisk reaktion, men det ved jeg naturligvis ikke.

    Jeg spekulerer på, om du er stoppet med medicinen, fordi din læge har sagt, du skal eller om det er noget, du selv har fundet på?

    Man bør altid indtage medicin efter lægens anvisning - og generelt er det en meget dårlig ide at stoppe for tidligt eller tage en større dosis end foreskrevet.
Log in eller Registrér for at kommentere.