Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er i tvivl efter indtagelse af fortrydelsespille

Redigeret 24 februar, 2011, 16:02 i Prævention
Hej

Håber meget at der er nogen som kan hjælpe mig med dette ..



For 8 dage siden havde jeg sex med min kæreste. Min menstruation var stoppet dagen før. Desværre fik vi ikke brugt beskyttelse denne gang, og jeg tog en fortrydelsespille efter 18 timer.

5 dage efter jeg tog fortrydelsespillen begyndte jeg at bløde, men det kan vel være en af bivirkningerne??

Jeg er simphelthen så nervøs, da jeg ikke er klar til noget barn endnu.

Hvor stor chance er der for at være blevet gravid? Håber at der er nogen som kan hjælpe mig, og måske berolige mig.

Knus mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din menstruation var lige holdt op da I havde samleje, så risikoen for graviditet var meget lille.

    Æg kan befrugtes fra ægløsning og to dage frem.
    Sædceller kan overleve 5-6 dage i kvinden og bliver mindre og mindre kampdygtige i løbet af de dage.

    At have ubeskyttet sex er derfor langt fra ensbetydende med at man bliver gravid. Der er risiko for det, ja, men det er slet ikke givet. Fortrydelsespillen tager man for en sikkerheds skyld.
    Ved samleje på selve ægløsningsdagen hvor der er størst chance/risiko for graviditet er der 30% chance/risiko for graviditet.

    Du tog fortrydelsespillen hurtigt (18 timer er fint).
    Blødning efter at have fortrydelsespille er helt normalt. Hvilket du burde vide eftersom du burde læse indlægssedlen før du tager medicinn

    Og så spørger du hvor sikker den er: Næsten lige så sikker som kondom og p-piller; ca. 98%


    Så du er ikke gravid.

    http://www.laegehaandbogen.dk/default.a ... ument=1412
  • Indstillinger
    Tusind tak for svaret :)
    det beroligede.
  • Indstillinger
    Hej det at du igen bløder nu er en udrenselse som fortrydelses pillen frembringer i kroppen. den kommende tid kan du godt få ujævn menstrutions periode. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.