Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irritert tyktarm, Mavesyre

Redigeret 24 februar, 2011, 06:20 i Irriteret tyktarm
Leser lange indlæg ang irritabel tyktarm men vælger og starte en ny tråd da jeg er ny her.

Jeg fik diagnosen for mange år siden da jeg havde svært med mavesyre. Jeg har ikke gjort så meget for å undgå det ene eller det andet da det ikke gør nogen forskel. Jeg spiser lige det kroppen har lyst på, jeg spiser så og sige aldrig sødt da jeg ikke har lyst på det, men kan godt spise salt mad og kan og tage mig en øl. Men jeg mærker at det gør ingen forskellige meget hvad. Jeg spiser meget brød og grøntsager, ikke så meget kød, drikker masser af vand.

Kan indtage 1.5 l vand iløbet av den første time på arb, og after jeg har spist morgenmand går der ned en flaske vand mere. Jeg går ikke på toilettet selv om jeg har drukket så meget vand, men efter jeg har spist går der 10 min så har jeg afføring og ofte diarè.

Jeg har forsøgt Husk, men den konsistens brækker jeg mig af, a-38 fungerer et stykke tid men lige plutselig hjælper det ikke mere. Efter og ha spist får jeg ofte meget syre, og om jeg drikker vand får jeg mere syre end om jeg drikker danskvand .

Nogen der har nogen gode råd for hva man kunde tage for at ned syreindholdet i maven.

Mvh
Loppe

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa :)
    Man kan købe nogle syrehæmmende piller på apoteket.
    Hvorfor tisser du ikke når du drikker så meget vand? Har du ikke trang? I så fald syntes jeg du skal tage til din læge. Desuden kan du tage en snak med lægen om maven igen. Det KAN jo være, at du har udviklet fx. laktoseintolerans eller glutenallergi oveni den i forvejen irriterede tarm.
  • Indstillinger
    Jeg arb i en svømmehal og sveder nog en del som skal erstattes gennem væskeindtag, ellers så taber man jo og væske gennem og ha tynd afføring.

    Jeg kan til tider drikke 1 l melk inden middag i stedet for vand og være super god i maven, men efter nogle dage så hjælper det ikke, og sådant er det med ALT jeg indtager, lige plutselig så er det ikke godt mere. Jeg har forsøgt åspise meget grovt, men det går nogle dage så e den gal igen...

    Derfor er det svært å si om jeg reagerer på noget spes eller om det bare svinger som det kan gøre. Blodprøver er fine!

    Mvuh
    Loppe
Log in eller Registrér for at kommentere.