Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

klumper i min menss :( hjæælp!

Redigeret 13 december, 2011, 14:11 i PMS og menstruation
Kære debattørre her på net doktor :)

Håber i kan hjælpe mig lidt, hver gang jeg har min menss, så når jeg trækker min tampon ud så kommer der sådan nogle blodklumper med ud? (der er også blod i/på min tampon, men det er sådan lidt brunligt, mens det som kommer ud i klumper er helt almindelig blodfarve) og det er hele tiden, indtil jeg sætter en ny tampon i eller "holder" mig. hvis jeg presser så kommer de der klumper, er så bange for hvad det kan være, og er der nogle af jer der har oplevet noget lignende eller kender noget til det og har nogle ideer til hvad jeg skal gøre, er 19 år og det er først begyndt at "klumpe" for et år siden ca.
Håber i kan hjælpe mig :)
på forhånd tak :)
/Miamusen91

Kommentarer

  • Indstillinger
    Bare rolig :)
    Det er helt igennem normalt. Menstruation er udstødelse af livmoderslimhinden; og det er derfor der kommer blodige slimklumper ud.
  • Indstillinger
    Det kan jeg kun give anna84 ret i. Så du kan se, der er andre, der siger det samme.
  • Indstillinger
    Hej :)

    Det er helt normalt. Som Anna skriver, så er det slimhinde der kommer ud sammen med blodet.

    Når man har menstruation, bløder man kun hvad der svarer til ca. 1-2 dl blod.

    Johanne
  • Indstillinger
    Årh, tusind tak for jeres svar, er glad for det ikke er noget slemt, nu er jeg helt lettet :) tak for det :)
  • Indstillinger
    Hvad hvis man bløder mere end de der 1-2 dl. ???
  • Indstillinger
    Der behøver heller ikke at være noget galt, hvis man har en meget, meget kraftig menstruation - dog kan kraftige menstruationer hver eneste måned betyde, at man kan blive ret træt og komme til at lide af blodmangel, så har man disse kraftige blødninger, bør man da nok lige gå til læge og få tjekket sin blodprocent.

    Men - jeg vil påstå, at det dog er de færreste, der mister helt op til 2 dl blod ved en menstruation - det er nemlig rigtigt meget. Blod virker voldsomt, og man vil altid overdrive mængden. Der er jo også diverse affaldsstoffer, væske med i en blødning.

    Vi har ca. 5 liter blod i kroppen, så selv op til ½ liter kan vi sagtens undvære på en gang uden problemer, hvilket i øvrigt er det, der bliver tappet, hvis man er donor, og det bliver man hverken syg eller dårlig af. Her taler vi om op til 2 dl over flere dage, så nej - ingen problemer der.
Log in eller Registrér for at kommentere.