Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk tynd mave

Min datter på 4 1/2 år har rigtig tit tynd mave. Vi taler over 50% af de gange hun går på toiltettet, er det ligeså tyndt som vand. Dette har stået på hvertfald det sidste års tid, og måske også endda lidt længere. Hun klager hvertfald en gang om dagen om ondt i maven.

Hun er ikke så glad for kød. Hun får faktisk kun kød i form af pålæg i madpakken. Leverpostej, spegepølse og torskerogn/markrel.

Hun spiser aldrig kød til aftensmaden. Hun kan simpelthen ikke lide det. Så der ryger mest kartofler og pasta ned. Og så får hun frugt og grønt hver dag.

Jeg ved ikke om det kan have noget med hendes spisevaner at gøre.

Er der nogen der kender til problemet med "kronisk" tynd mave, vill jeg meget gerne høre fra jer.

Mvh

Kristina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du ikke været ved lægen med hende?
    Ellers må I se at komme afsted. Mit umiddelbare bud er laktoseintolerans, glutenallergi eller andet i den boldgade.
  • Indstillinger
    Hej,

    Hvor er det træls for din pige.

    Har du haft hende med til lægen? Der KAN jo være noget, hun er lidt overfølsom overfor.

    Er der sket noget voldsomt? Skilsmisse, nogen I har mistet eller noget andet, der kan gøre hende lidt "stresset"?

    Jeg ville tage hende med til lægen, og kræve at få hende undersøgt. Jeg synes ikke, en pige på 4 år skal have det sådan.

    Johanne
  • Indstillinger
    Nej, har faktisk ikke været til lægen med hende. Får det helt skidt nu... Men tusind tak for jeres svar, jeg ringer til lægen med det samme imorgen.
  • Indstillinger
    Det syntes jeg i allerhøjeste grad er en god idé.
Log in eller Registrér for at kommentere.