Hjem Sex & samliv Seksuel debut

Jomfruhinde sprunget??

Redigeret 25 november, 2014, 16:56 i Seksuel debut
Hej.
Jeg er en 14-årig pige, der brænder inde med et spørgsmål.
Jeg er jomfru, og venter på den rette. Min veninde har været i seng med 2 forskellige fyre et par gange. Jeg har læst, at når man har sex første gang, kan ens jomfruhinde springe og det kan bløde lidt. Det havde jeg så fortalt til min veninde, da hun havde sagt til mig, at hun overvejede og gå i seng med en fyr. Efter de så havde gjort det, fortalte hun, at det havde gjort sindsygt ondt og, at hun var begyndt at bløde. Det skræmte mig lidt. Men den fyr hun var sammen med første gang, havde en tyk penis.
Nå, men videre til mit spørgsmål. Jeg vil helst undgå at skulle bløde og have smerter min første gang, specielt fordi det er pinligt, og fordi ham jeg kan lide har gjort det før, med sin ex-kæreste. Jeg søgte så lidt rundt på nettet for, at finde ud noget om jomfruhinden. Jeg læste mig så til, at jomfruhinden kan springe ved brug af tampon. Så kom jeg i tanke om en episode jeg havde for nogle uger siden. Det skal lige siges, at jeg normalt ikke bruger tampon, men ville prøve det. Jeg vågnede så op og så, at jeg havde fået min menstruation, jeg vidste, at der lå en pakke tampax i skabet, så jeg tog sådan en. Jeg læste bag på den for instrukser. Jeg havde dog store problemer med, at få den op. Til sidst fik jeg den sat op. Da jeg så skulle have tøj på, fik jeg en stor smerte, og blev ned til at lægge mig ned på sengen. Jeg besluttede mig så for, at gå ud på wc'et for at tage tamponen ud. Men den gad ikke ud! Hver gang jeg hev lige så stille og roligt, gjorde det bare så sygt ondt. Lige til at græde over faktisk. Efter adskellige minutters kamp, fik jeg den ud. Men jeg var helt kvæstet, og var øm. Jeg valgte så at tage en fridag, fordi det stadig gjorde sygt ondt.
Jeg kom så til at tænke på om jeg kunne have sprængt min jomfruhinde der? Jeg kunne ikke se om det blødte, fordi jeg jo lige netop havde fået min menstruation.

Jeg har også læst, at jomfruhinden kan springe, hvis man dyrker sport og sådan. Så kom jeg til at tænke på om den også kan spring hvis man falder? Altså da jeg var yngre (nok for 2-3 år siden) styrtede jeg på cykel, altså jeg stod op og cyklede og så gled min ene fod af pedalen, og så faldt jeg ned, så mit skridt slog hårdt ned mod stangen på cyklen. Det gjorde meget ondt, og da jeg kom hjem, var der blod i trussen. Det skete før jeg fik min menstruation, for den fik jeg først for ca. 1 år siden. Men kan det have været min jomfruhinde der blev sprunget der?
- Håber, at jeg får svar, da det er noget jeg virkelig går og tænker over. Jeg vil nemlig gerne have det perfekt og ikke pinligt min første gang.
«1

Kommentarer

  • Hej :)

    Det er helt rigtigt, at mødommen kan springe på mange andre måder end ved sex.
    Den kan sagtens være sprunget da du slog dig på cykelsadlen og den kan være sprunget da du indførte tamponen.

    At du havde svært ved at få tamponen op kan godt være fordi din mødom sad og spærrede vejen. Det vil sige, at du først skulle trykke igennem den.
    Men det kan også sagtens bare være fordi det var første gang du prøvede at bruge tampon.
    Man skal lige vænne sig til det, og det kan være svært at få den op hvis man spænder i underlivet.
    Desuden er det også vigtigt at du bruger en lille tampon her i starten. Du skal købe de der "mini"-nogen.
    Jeg har hørt om mange der er blevet lidt utilpasse efter at have sat en tampon op. Det har jeg også selv prøvet.
    Det kan være fordi man glemmer at trække vejret når man koncentrerer sig om at få den op.
    Jeg tror at grunden til at du fik ondt enten var at tamponen var for stor og/eller at det var første gang du havde noget deroppe og/eller at mødommen sprang.

    Grunden til at det gjorde ondt da du hev tamponen ud og bagefter er helt sikkert, at den var tør. Man skal bare lade tamponen sidde i flere timer, og så er den blevet våd af blod, og er meget nemmere at trække ud.


    Og så må jeg altså sige, at du skal lade være med at bolle med ham fyren før I har været kærester i lang tid og du slet ikke kan lade være.
    Du er nu en gang kun 14 år, og det haster overhovedet ikke. Du er jo kun lige begyndt at lære din krop at kende!!!!

    Når det er sagt, så er det ikke pinligt at være lidt nervøs ved at skulle bolle første gang og syntes det er lidt besværligt. Det er jo første gang, og som med alt andet skal man øve sig :)

    Det er meget vigtigt, at man er så tændt at man slet ikke kan lade være. Man skal være våd dernede, og man bør have fået finger før man begynder at bolle - så er skeden blevet forberedt på at få noget op...

    Med hensyn til at det kan bløde lidt - det er jo helt ligemeget! Man styrtbløder altså ikke, og han har jo alligevel kondom på, så det er jo ikke noget med at han får det på pikken.
    For kondom SKAL han bruge, og det er lige så meget DIT ansvar. Hvis ikke han vil det, så er der bare lukket for sex.

    Det kan godt gøre lidt ondt at få penis op i sig det første par gange. Man er jo lidt utryg ved det ukendte i situationen selvom man er meget seksuelt ophidset, så man kan godt ligge og spænde, og det er vigtigt at man slapper af. Og det hjælper det jeg skrev ovenover på.

    Er du ikke begyndt at onanere?
    Jeg syntes, at du skulle begynde at røre ved dig selv dernede. Det er dejligt, og så godt som alle gør det, selvom det ikke er særlig tit der bliver talt om det.
    Når du kærtegner dig selv vil du sikkert begynde at blive lidt våd (det gør man når man bliver ophidset), og så kan du forsigtigt prøve at stikke din finger en lille smule ind.
    Når du er klar til det kan du så prøve at stikke den længere ind, og du vil faktisk kunne mærke modstanden fra mødommen et lille stykke inde hvis den ikke er sprunget helt. På den måde kan du selv "tage den".
    På den måde vil du også hurtigt lære hvad det er du godt kan lide. Altså hvordan lige præcis DU skal røres dernede for at det er dejligst. På den måde vil du få en meget bedre oplevelse når du engang skal til at kæle intimt med en fyr, fordi du vil kunne fortælle ham hvordan han skal gøre.
    Med tiden kan du også lege med at stikke noget i dig selv når du onanerer. Du kan sagtens putte et kondom på et lys eller en gulerod - for du er nok ikke lige klar til at købe en dildo :)

    Det første lange stykke tid du er kærester med ham skal I bare nøjes med at kysse og kæle, derefter kæle uden tøj på; røre og slikke hinanden, og SÅ kan I begynde at bolle. Lad være at bolle de første mange gange du er sammen med en fyr.

    Desuden så er min holdning, at har man ikke onaneret i et godt stykke tid og dermed fundet glæden ved seksualitet og lært sin krop at kende, så er man ikke klar til at have sex med en anden.

    OG OG OG har du helt tjek på hvordan din krop fungerer? Ellers så skal du søge på internettet eller låne en bog på biblioteket om kvindens menstruationscyklus.
  • Tak for dit svar, det var meget nyttigt! :-)
    Hvis du nu skulle lave en konklusion, ville du så tro, min jomfruhinde er sprunget?

    Men selvfølgelig har jeg skam tænkt mig at vente på den rette. Vil ikke bolle rundt på godt og ondt. Og ja, har onaneret bla. med at putte 1-2 fingre op.

    Men bare tak for, at du gad svare, det er jeg glad for. :-)
  • Min konklusion er, at den er sprunget :) Men altså; du kan sådan set vide det bedre end jeg kan. Hvis du kan stikke et par fingre et godt stykke op uden modstand, så er den der næppe.
  • Jeg forstår egentlig ikke, det skal være så vigtigt, at den hinde skal være sprunget.

    Ligegyldigt hvad, så er din første gang altså din første gang, og du bliver jo ikke erfaren af at din jomfruhinde er sprunget på anden vis.

    I øvrigt betragter mange drenge/mænd det som en meget stor ære at være den første, så pinligt er det altså overhovedet ikke - tvært i mod.

    Som Anna beskriver, så skal den første gang ikke være før du er helt tryg ved kæresten, og I skal have nusset og kælet mange gange, før det endelige skridt tages. Kan kæresten ikke vente til du er 100% klar, og er der, hvor du ikke kan lade være, så er det ikke ham, der være den første.

    Du er kun 14 år, og du går ikke glip af noget, ved at vente - endda flere år endnu. Tvært i mod - det kan give dig en helt anden glæde og modenhed, end de helt unger overhovedet kommer til at opleve.

    Men - du kan få et forkert syn på det dejlige ved sex, hvis du bare hopper ud i det uden at være klar.

    Det kan godt være, flere af dine veninder har haft sex, men i en så ung alder er man altså ikke klar til den hengivelse og de følelser som sex bør være.

    Den første gang er ikke noget, du skal have "overstået"; den første gang skal være med en kæreste, du holder vældigt meget af, og som holder så meget af dig, at han vil vente til du er klar.
  • Jeg mener ikke at det kun er jomfruhinden der vil gøre ondt første gang du er sammen med en fyr. Uanset om du er jomfru eller ej. Du vil opleve smerte da din krop skal vænne sig til samleje og dit underliv skal udvide sig.

    Og ja det gør ondt for nogle første gang de er sammen med nogen. Men det er kun fordi pigen ikke slapper af og er anspændt. Jeg kender mange der har haft smerte men også mange der ikke mærkede noget da deres jomfruhinde er sprunget.

    Jeg synes det er synd at du selv gjorde det. For første gang er noget specielt, og det mener jeg bestemt du skulle have delt med den fyr som fortjerner at være din første.

    Og man er ikke pinlig berørt når man er i seng med nogen. I sengen handler det nemlig om følelser og når følelserne er det tænker man ikke over sådan noget :)
  • Azaelia... Der er virkelig mange hos hvem jomfruhinden springer i løbet af livet ved leg, slag eller simpelthen brug af tampon, og det er da fuldstændig ligemeget.
  • Kan ens jomfruinde springe, når man give sigselv fingeren?
  • Hej er en pige på 14 år jeg undre mig over om jeg er jomfru. da jeg var lille blev jeg voldtaget. jeg er ikke helt sikker på om jeg har mistet min mødom, hvornår får man sin jomfruhinde? Gælder det hvis man bliver voldtaget?
  • Den er du da født med. Hvis du er blevet voldtaget som lille er den bristet.

    En pige, der kalder sig Nikolaj, jeg forbavses.
  • Tak skal du have.
    Jeg er en dreng, det var min eks der var bange for hun ikke var jomfru, så jeg spurgte
Log in eller Registrér for at kommentere.