Sove med åben vindue?
Ja så spørgsmål.
Om sommeren sover jeg altid med åben vindue.
(min lejlihed har der med at opvarme sig selv meget om sommeren)
Men nu om "vinteren" kan jeg nemt gøre det samme.
En af grundenen er at jeg ryger (prøver at trappe ned og stoppe)- Og når det så er aften vil jeg helst ikke sove i en sky af røg.
Så vinduet bliver åbnet og så er det jo skide koldt om morgenen.
Det har da to effekter.
Det har en form for "friskhed" når man står op- Men tilgengæld kan man da også være lidt snottet og holste lidt.
(men intet jeg sådan bliver syg af, + hoster da nok ligeså meget af den grund at jeg ryger. )
Men generelt. . . Hvad siger i så?
Er det en dum ide at sove med åben vindue i denne tid eller er det fint nok?
Om sommeren sover jeg altid med åben vindue.
(min lejlihed har der med at opvarme sig selv meget om sommeren)
Men nu om "vinteren" kan jeg nemt gøre det samme.
En af grundenen er at jeg ryger (prøver at trappe ned og stoppe)- Og når det så er aften vil jeg helst ikke sove i en sky af røg.
Så vinduet bliver åbnet og så er det jo skide koldt om morgenen.
Det har da to effekter.
Det har en form for "friskhed" når man står op- Men tilgengæld kan man da også være lidt snottet og holste lidt.
(men intet jeg sådan bliver syg af, + hoster da nok ligeså meget af den grund at jeg ryger. )
Men generelt. . . Hvad siger i så?
Er det en dum ide at sove med åben vindue i denne tid eller er det fint nok?
Kommentarer
Du skal nok ikke have vinduet fuldt åbent på denne årstid, da der jo kan komme sne og regn ind, men du kan jo lufte godt og grundigt ud inden sengetid, og så have det på klem når du sover.
Man bliver ikke syg af frisk luft, men det kan man blive, hvis man får træk eller fryser.
Jeg er af den overbevisning, at man sover bedre, når der er køligt i soveværelset.
Vores vindue står åbent året rundt - stort set. Nogle gange blæser det så meget, at der står en kuling ind af vinduet, så lukker vi
Frisk luft er sundt - også om natten.
Johanne
Hilsen Helene
Men er et vindue der åbner skråt så er åben en 10 cm i den ene ende og så ned til nul i den anden, så går nok. Men ja rart at få noget feedback på det. Så takker.
https://www.bolius.dk/pas-paa-med-koeli ... lse-23326/
Jeg lufter altid grundigt ud inden sengetid, men lader vinduet være lukket om natten om vinteren.