Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Byld + Lymfe der er hævet-

Redigeret 23 februar, 2011, 09:02 i Åben debat om infektioner
Hejsa- Er lidt små nervøs her, så vil lige høre lidt.
Så for to dage siden opdagede jeg hvad jeg troede var en bums på min... (undskyld) penis.
Så da jeg var i bad, prøvede jeg at presse den væk.
Der kom så pus ud (gul flydene væske) og kunne så fornæmme det nok ikk var en bums men måske en byld.
Dagen efter kunne jeg så fornæmme at jeg i lysken var noget øm. Og efter lidt udforskning kan jeg så sige det er en hævet lymfe. Og lymfer og mig er bare ikk en god blanding. jeg vil nu helst de bare forbliver små.
Men igår da jeg så tog et varmt bad og sørgede for at få godt renset med vand på bylden. (ingen sæbe da den er ny og ikk aner om den er okay at komme på)
Smed mig under dynen foran tv med varme for radiatoren. . . .
Som tiden gik kunne jeg så mærke at det blev mere og mere ømt i lysken (lymfen).
Så nu i morges var den egentlig så øm at jeg nu kan mærke den hele tiden uden at røre ved den.

Og først nu jeg har lært man helst ikke skal pille ved en byld som jeg først gjorde.

Men altså hvad jeg ved er at lymfer kan hæve ved næsten alt. som symptom på der er et eller andet der skal resnes i kroppen. Og i fleste tilfæde vil den blive mindre igen eller i det mindte bare ikk være øm mere.
(har en på halsen der er en 3 år gammel der stadig er 3 cm lang der aldrig blev mindre, så lidt viden derfra.)

Men det med en byld + lymfe er nyt for mig. Og tænker om der er noget jeg skal passe på med der?
Skal jeg bare lade den være, ikke pille i den og så skulle den forsvinde?
Og en lymfe, er der en grænse for hvor øm den burde blive?
Tænker da også at den sider midt i et led, så måske den også bliver naturligt ømmere fordi den ligger i press feks når jeg sover.

Men ja mange tanker.
Skal siges jeg lider af angst, så disse dumme tanker kommer let. Og leder ikk efter en der bare kan sige "det bare angst stop med a tude" ;) Men en der kan dele lidt info så jeg kan blive klogere på det, til nu såvel som en anden gang det skulle dukke op igen muligvis i fremtiden.

Men ja tror det var det. Håber nogen kan gøre mig klogere på det om hvad jeg skal/ikk skal gøre og hvornår jeg skal tænke på det.,

Takker .
M.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lad vær' at være bange for hævede lymfeknuder. Som du selv siger, så er det kroppens måde at reagere på når der er noget der er en sygdomstilstand.

    Det kan også godt være at en penicillinkur kunne være en god idé (det skal lægen vurdere).
    Så hvis den der byld/gigabums stadig er der fredag morgen uden at være begyndt at hele, så syntes jeg, at du skal ringe og få en tid hos lægen så du kan få den renset ordentligt. Eller ringe i morgen tidlig så du kan få kigget på det. Det er jo ikke rart at gå og have så ondt i lysken.

    Jeg havde for nyligt også sådan en mellemting mellem en bums og en byld, omend på ballen. Den har været tilbagevendende og min læge gav mig penicillin fordi betændelsen så kan blive ordentligt bekæmpet så der ikke bliver en lille smule siddende som så igen udvikler sig så det bare kører i ring...
  • Indstillinger
    Takker mange gange for svaret . Ja som sagt så kan jeg nemt tænke for meget på noget der ikk burde spildes for meget tid på- men vil da bare lade det få nogle dage og se hvad der sker så- Takker for det.
Log in eller Registrér for at kommentere.