Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mens forsinket? burde jeg være bekymret?

Redigeret 22 februar, 2011, 10:07 i PMS og menstruation
hej, jeg er er en pige på 19.
jeg har en fornemmelse om at jeg er blevet gravid, men er jeg derimod ikke sikker. I januar måned d.4 havde jeg fået mit lort, og dagen inden havde jeg taget en fortrydelsespille mener jeg :s .. er nu ikke sikker - men ifølge min kæreste havde jeg taget en fortrydelsespille og dagen efter fik jeg så min mens. jeg lagde mærke til den ikke var helt som før - men gik derimod ikke så meget op i det, tænkte det nok var pga Fortryelses-pillen.. Så sketE det sjove at jeg d. 15 januar får min menstration igen! altså det lignte ikke min sædvandlige menstration men omkring d.20 holdt det så op igen..
og her omkring d.15 feb tog en jeg fortrydelsespille igen!!! (ja mega dumt)
og nu er det altså d.22 feb og jeg har ikke fået min menstration? den plejer aldrig at være uregelmæssig.
ER JEG GRAVID?
SKYLDES DET PILLERNE AT DEN ER UREGELMÆSSIG?
FRA HVILKEN DATO SKAL JEG TÆLLE 25 DAGE FREM?
D. 4?? ELLER D.20 JANUAR??
OG HAR LIGE TAGET EN GRAVIDTETSTEST DEN VISTE NEGATIV .. KAN JEG STADIGVÆK VÆRE GRAVID
HÅBER I KAN HJÆÆLPE..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du spørger, om du bør være bekymret.

    Ja, det bør du i aller højeste grad; altså over det, du byder din krop. Du husker ikke, om du tog en fortrydelsespille eller ej? Øhh ?

    Og så har du taget en til. Disse piller er virkelig stærke sager, og der er ikke noget at sige til, at din krop i den grad er sendt ud på et sidespor. Du skriver selv, at du er mega dum – det ved jeg jo ikke. God ved dig selv og din krop, kan man i hvert fald ikke kalde dig.

    Det er vel ligegyldigt, om du skal tælle fra den ene eller anden dato i januar – der er gået lang nok tid til, at du kan regne med testen – hvis du vel at mærke tager den korrekt, og ikke senere har dyrket ubeskyttet sex.

    Så nej, du er nok ikke gravid, men naturligvis er der kaos i din cyklus.

    Jeg forvirres dog over den fortrydelsespille d. 15/2. For det er ikke omkring det tidspunkt, du bekymrer dig om graviditet?

    Og – er det efterhånden ikke din kærestes tur til at sørge for præventionen?
Log in eller Registrér for at kommentere.