Hjem Hud og hår Hårtab

Føntørring og badning i varmt vand

Redigeret 22 februar, 2011, 01:52 i Hårtab
Hej Netdoktor Læsere

Jeg er en 16 år gammel dreng der i mange år jævnligt har føntørret mit hår, og taget bad i forholdsvis varmt vand. Mine forældre mener at jeg er begyndt at tabe hår, og dette skyldes at jeg føntørrer mit hår og tager lange varme bad.

Jeg kan dog ikke selv se nogen forskel i min hårvækst. Derfor vil jeg gerne høre om nogen ved om man kan miste sit hård pga. føntørring og badning i varmt vand.

Kommentarer

  • Der er ingen tvivl om at håret ikke har særlig godt af meget varme bade og føntørring.
    Det bliver ødelagt i spidserne, spalter, glansløst og udpint.

    Om du ligefrem risikerer at miste hår ved jeg ikke. Hvis du skulle miste hår er det jo hårrødderne det er gået ud over og det tør jeg ikke svare på om det skulle kunne ske.
    Men jeg vil gerne tro noget hår knækker og du bliver lidt tyndhåret.

    Det hår du har på hovedet bliver ødelagt til det nye kommer frem og så bliver det ødelagt. Det er jeg til gengæld 100 % sikker på.

    Jeg elsker selv meget varme bade, men jeg holder ikke mit hår ind under de varme stråler. Jeg tørrer også mit hår, men varmen er ikke meget stærk og jeg er forsigtig. Jeg vasker det let hver dag for ellers fedter det.

    Alligevel kan jeg se det på håret. Man kan give det balsam, men det er jo bare sminke. Så det gør jeg ikke.
    Hvis jeg var dig ville jeg være forsigtig med alt den varme, som udtørrer håret særdeles meget.

    Jeg kan fortælle dig at silica er virkelig godt for håret. Men det tager et halvt år før man ser forskellen.
    Silica er agerpadderokke i tabletform.
    Min brors hår blev mat, dødt, mistede farve og håret begyndte at falde af.
    Efter et halvt år kunne man se håret blev blankt og levende. Det fik igen farve og små nye hår gror ud på issen. Dog er de lyse, men det må han finde sig i. Ellers er håret normalt sort.
    Det var bare lige en lille sidebemærkning.

    Jeg er gammel frisør og jeg har set meget ødelagt hår.
Log in eller Registrér for at kommentere.