Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Halsbetændelse??

Halløj. Her i weekenden har jeg så haft højdepunktet af en halsbetændelse, i ved smerter og hævet fornemmelse i halsen og alt det der.

Dog har jeg haft en meget kraftig hoste, der ikke er stoppet endnu. Den er meget tør, og alle de hoste anfald har givet mig stærke smerter i mellemgulvet.

Normalt tager jeg ikke til lægen med simple ting som halsbetændelse, men frygter lidt at den her måske har udviklet sig til noget mere end det.

Skal jeg søge en læge med den hoste?? Hvad mener i.

Kommentarer

  • Indstillinger
    I december fik jeg ondt i halsen, samt lidt feber. Der stødte en voldsom hoste til. Jeg hostede og hostede. Jeg kunne se det ikke var halsbetændelse da halsen kun var rød. Det blev dog hurtigt bedre med halsen. Men ikke med hosten.
    Til sidst var jeg ved at føle jeg blev kvalt, når jeg hostede. Der sad nærmest en "pind" i halsen følte jeg, når hosteanfaldet kom. Og det gjorde det konstant i nogle dage.

    Jeg tillod mig at ringe til vagtlægen, da det var ganske slemt. Jeg kunne næsten ikke tale.
    Han kunne absolut ikke hjælpe.
    Endelig fik jeg en tid hos lægen, som heller ikke kunne hjælpe. Da var det værste ovre. Jeg kunne igen tale normalt. Men hoste, det gjorde jeg.

    Hele januar har jeg hostet. Gudskelov ikke så slemt, som da jeg fik kvælningsfornemmelser. Efterhånden løsnede den tørre hoste sig og jeg kunne hoste noget løs. Det er taget næsten helt af, men er ikke væk endnu. Jeg hoster stadigvæk en smule.

    Så lægen kan måske ikke hjælpe. Ja, det var min historie. Jeg lever da endnu. Og man glemmer heldigvis hurtigt.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. :)

    Ja jeg kender godt den lille pind i halsen. Plejer selv at kalde den "En lille fjerd i halsen"

    Ja jeg har så kontaktet min læge. Han siger at jeg lige skal se hvordan det går de næste dage, måske købe nogle hoste bolcher og lidt strepsil. han ville så ikke udelukke at det kunne være en udvikling mod kold lungebetændelse. Han havde desvære ikke tid til at se mig i dag. Tror det her sne har skaffet en del patienter.

    Han ville dog ikke give mig noget smertestillende til mellemgulvet, så må nøjes med panodil eller lignende.
Log in eller Registrér for at kommentere.