Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortvivlet? Kræft???

Redigeret 19 februar, 2011, 09:42 i Åben debat om kræft
Jeg er en dreng på snart 17.
Og de sidste snart 2 måneder har jeg været meget fortvivlet omkring om man kan få kræft i penis i så ung en alder? Jeg har haft det som om jeg ofte skulle tisse og har haft de som om der var noget der generede i penishovedet? Har været til læge og blev undersøgt for betændelser og kønssygdomme? De var dog negative.
Har en blålig farve bagerst på hovedet. Det ligner dog meget en blodåre. Men er meget bekymret?

Håber i kan hjælpe mig!
Hilsen en spørger..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er korrekt. Kræft kan man få i alle aldre, men du HAR jo været ved lægen, du ER blevet undersøgt og alt er fundet normalt hos dig.

    Den blålige farve er den farve der ER på et penishovede. Det er således fuldstændigt normalt. Sådan ser en voksen penis ud.

    Det er dog ikke godt, du går med disse tanker og er nervøs, for selv om man godt kan få kræft i en ung alder, så er det forholdsvist sjældent, og da du nu har været så fornuftig at blive undersøgt, burde du kunne få disse tanker ud af dit hovede - altså det på halsen :-).

    Jeg vil foreslå dig, at du taler med nogen om disse tanker. Har du et godt forhold til din mor eller far, eller måske en anden voksen i din nærhed, som du kan få en god snak med om denne i øvrigt meget naturlige bekymring, man kan få?

    Hvis ikke der er andre, kan jeg foreslå dig at tale med din læge om denne bekymring hos dig, for selvfølgelig skal man være opmærksom på forandringer i kroppen og få dem undersøgt, hvis man føler noget er galt, men når du så har fået at vide, at alt er i orden, så burde du kunne lægge det bag dig, hvorfor jeg tror, du måske har nogle andre problemer i dit liv, som det vil være godt for dig at få bearbejdet.

    Håber du kan bruge ovenstående - og er blevet lidt beroliget.
  • Indstillinger
    Altså jeg jeg bor sammen med min mor, men har taget det op med hende og mente dog heller ikke der var grund til bekymring. Altså var ved lægen og der blev dog ikke undersøgt for kræft, men hun sagde at hun heller ikke kunne mærke noget unaturligt? Kan bare ikke forstå hvad det så kan være. Da det føles som om jeg skal tisse meget ofte og som om der sidder noget i vejen i penishovedet når jeg bevæger mig sommetider (fx forover)?
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke, hvorfor det lige netop er kræft, du er fokuseret på. Vi kan fejle mindst 117 andre ting - både harmløse og ikke harmløse.

    At du tisser meget og ofte kan have noget at gøre med, hvor meget du drikker og lever i det hele taget. I øvrigt er det bedre at tisse meget end lidt. Det har dine nyrer langt bedre af.

    Det er godt, du har nogen at tale med, men alligevel vil jeg foreslå dig at gå til din læge igen og der udtrykke din bekymring for kræft. Du bør fortælle om, at der altså er noget, der generer dig - det kan også være helt harmløst, men selvfølgelig skal der kigges på det, når du er bekymret.

    Ligeledes bør du i forvejen skrive ned, hvor ofte du skal tisse og hvor meget og hvad du drikker i løbet af dagen.

    Jeg tror heller ikke, du har en alvorlig fysisk sygdom, men det kan hverken jeg eller din mor vide, og det det handler om nu, er at du har brug for at få sat ord på din bekymring og få et svar, du kan bruge, hvorfor det er din bekymring, du skal have fokus på ved lægen.

    I øvrigt - skulle det være det værst tænkelige scenarie, skal du vide, at der er meget gode helbredelsesmuligheder for kræft i penis. Også så gode, at du vil kunne få børn en dag.

    Men - gå til din læge og få ro i sjælen - for det er det, du har brug for.
  • Indstillinger
    Det skal siges at det er som symptomer var forsvundet lidt på et tidspunkt, men så er de kommet igen, derfor tænker jeg at det måske var lidt harmløs?
    - er det normalt at tisse 4-5 gange om dagen i min alder?
  • Indstillinger
    Til det sidste: Ja, helt normalt; jeg vil endda mene, det er lidt i underkanten.

    Du bør drikke 1½-2 liter vand om dagen - og hvis du dyrker sport og derved sveder og bliver forpustet, bør du drikke mere.
  • Indstillinger
    Altså jeg tisser omkring 4-5 gange om dagen og men drikker nok lidt i underkanten af hvad du siger. Men føler her på det sidste at jeg skal tisse oftere men lader være fordi det ikke rigtig kommer noget? Ville gerne vide hvad årsagen til det var, men lægen gav mig bare noget svampe/eksem salve?
  • Indstillinger
    Som nævnt; i og med, du er bekymret og bange for kræft, bør du gå til din læge og der forelægge problemet, og du der kan blive beroliget.

    Din læge har givet dig den creme, fordi noget øjensynligt har tydet på svamp/eksem, og jeg formoder, du har har fulgt den behandling?
Log in eller Registrér for at kommentere.