Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Beskadigelse af fod/tå-nerven?

Redigeret 18 februar, 2011, 23:35 i Åben debat om smerter
Hej.

Jeg går med en lille bekymring...

For lidt over 14 dage siden kom jeg til skade på arbejde. Jeg var ved at bage brød til vores restaurant og fik vores røreskål (17 kg) ned ovenpå min højre fod. Jeg fik et overflade sår, den hævede op og jeg fik meget ondt. Jeg kom hjem og lagde is på (som jeg også gjorde på arbejde) og prøvede at slappe af i foden. Næste dag, så jeg at kun min 4. tå var hævet og øm. I løbet af de næste par dage fik jeg anskaffet mig et par krykker (da min venstre fod er forstuvet).

Min bekymring ligger i, at det nu er over 14 dage siden det skete. Har stadig et lille sår på tåen, men ellers kan man ikke se noget. Men jeg har meget ondt i den. Den er hverken brækket eller forstuvet (Det har jeg nemlig prøvet før, så ved hvordan det føles). Men hvis jeg støder den f.eks. får jeg meget ondt i tåen og smerten fortsætter på undersiden af foden til omkring midt på foden. Kan ikke havde lukkede sko på, da det trykker på tåen, og giver mange smerter.

Kan jeg have beskadiget min tå-nerve? (Hvis det hedder det) Og kan man i så tilfælde tjekke det på nogle (gerne smertefrie) måder?

På forhånd mange tak for hjælpen...
Log in eller Registrér for at kommentere.