Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Altid reglmæssig, men nu udbleven menstruation i 2 måneder

Redigeret 19 februar, 2011, 16:39 i PMS og menstruation
Hej..
Jeg stoppede med mine p-piller i sommers, omkring juni.
Og det skal siges at jeg aldrig har haft det bedre.
I starten var den lidt ureglmæssig, men den kom. Men sidst jeg havde det var i december 2010 og vi er nu i feb 2011. Jeg har taget et utal af test, da vi virkelig gerne vil være gravide, men de har alle været negative.
Jeg besluttede mig for at tage til lægen og forklarede mit problem.
Hun sagde at jeg skulle give det yderligere 2 måneder, og hvis det ikke var kommet skulle jeg komme igen, med henblik på nærmere undersøgelser.
Men hold nu kæft altså.. jeg har aldrig håbet så meget på at få det..
Jeg er utrolig bekymret, og jeg kan mærke at det virkelig påvirker mig psykisk.

Har nogen af jer herinde erfaringer med det samme?

Hilsen Mette

Kommentarer

  • Indstillinger
    En af de ting, man øjensynligt ikke får at vide, når man tager p-piller, og måske tager dem en længere årrække, er at disse hormoner kan påvirke kroppen i endog meget lang tid efter ophør af brug.

    Der er dog ikke noget, der tyder på, at man ikke kan blive gravid, men for mange kan det altså tage sin tid.

    Samtidig er cyklus meget påvirket af psyke omkring det, så i og med du har så megen fokus på den graviditet, kan i sig selv påvirke cyklus temmelig meget.

    Jeg ved det er meget, meget svært, men prøv om ikke du/I kan tage det roligt og prøve at overbevise jer om at lille ny kommer, når lille ny er parat til det. Hav sex når I har lyst og nyd det, prøv at lade være med at tænke på om dette samleje nu betød graviditet.

    Nu skal du til læge om et par måneder og der får du/I forhåbentlig en god snak om det, men der er ikke nødvendigvis noget galt, fordi du ikke er gravid endnu.

    Nogle bliver gravide med det samme efter ophør af p-piller, men for rigtigt mange kan der altså godt gå op til et par år - UDEN der derfor er noget galt, så prøv om I kan fokusere på, at det nok skal komme, men at det måske ikke bliver lige nu.

    Jeg hæfter mig ved, at du skriver, at du aldrig har haft det så godt som nu. Det vil sige, at din krop måske ikke har været helt så begejstret for den hormonpåvirkning, du har tilført den, så lad nu den påvirkning stille og roligt komme ud af din krop, og det tager som nævnt nogen tid.
  • Indstillinger
    Hejsa og mange tak for din besvarelse..
    Prøver også at tænke på andet, og er nu ikke sådan nervøs for om jeg kan blive gravid. Det der gør mig nervøs er at min menstruation pludselig er udblevet. Efter jeg stoppede med p-pillerne kom det sådan nogenlunde til tiden + - nogen dage, men nu kommer det pludselig slet ikke.
    Jeg må nok bare væbne mig med tid
Log in eller Registrér for at kommentere.