Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Osmolativ saltbehandling af nikkelallergi

Redigeret 15 februar, 2011, 18:42 i Allergi
En del mennesker i Danmark lider af nikkelallergi, da nikkel er et ret hyppigt stof i mange produkter, herunder eks. mobiltelefoner, ure, smykker etc., hvor jeg fik eksemet. Behandlingen er billig og enkel, nemlig ved at lave et koncentreret saltbad i en skål (kog vandet, herved kan mere salt opløses, brug ca. 3-4 dl salt i 2 liter kogende vand, som omrøres til mætning, køl med koldt vand til behagelig temperatur). Læg hænderne i badet i 30-45 min. hvorved nikkelpartikler og bakterier ved osmotisk vandring trækkes ud af hudens porer og over i saltbadet. Foretag 4-8 bade, i følgende dage og undgå håndcremer under selve behandlingen, da disse vil give bakterierne næring og forværre infektionen yderligerer. Efter endt dagsbehandling skylles hånden i lunkent uden brug af sæbe. Hånden vil indtørre i behandlingsperioden, men brug endelig ikke cremer eller sæber under behandlingperioden. Brug evt. håndsprit ved toiletbesøg, da hudens hornlag ikke må opbygges i behandlingsperioden. Når allergien/infektionen er forsvundet, opbygges håndens fedtlag ved brug af mild uparfumeret håndcreme/salve. Behandlingen har virket for mig hver gang og vil også hjælpe dig. Held og lykke. PS. Du kan ikke vaske, anvende antibiotika imod nikkelallergi, men kun fange nikkelpartiklen ved den elektrostatiske tiltrækning imellem nikkel og chlorid. Ren fysik.
Log in eller Registrér for at kommentere.