Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mæslinger om 16årige ?

Redigeret 16 februar, 2011, 04:23 i Sjældne sygdomme
Ved ikk om jeg skriver det den rigtige debat, men det her var det tætteste jeg kunne komme.

, Min svigerinde på 16 har lige siden i morges haft en kløe i hovedet, først troede hun at det var loppebid fra min kat, da hun havde nogle røde knopper på den ene kind, men her sener på dagen opdagede jeg at kløen bliv meget værrer, og at knopperne havde spredt sig til ca halvdelen a hovedet, brystet og maven, og halsen er begyndt og klø. Hun har aldrig haft mæslinger, så kan det evt. være det hun har fået ? håber på i kan svare hurtigt, da hun først kan komme til lægen på fredag,

Hilsen Cindy

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hun kan godt tage til din læge hvis det er fordi hun er på besøg hos dig langt fra hvor hun bor.

    Du nævner udelukkende kløe og udslæt - ingen feber, forkølelsessymptomer eller andet der for mig at høre kunne tyde på mæslinger.
    Prøv at søge på mæslinger under sygdomme her på Netdoktor.

    Hun er vel også blevet vaccineret da hun var barn...?

    Uanset hvad lyder det mere sandsynligt for mig at det er en overfølsomhedsreaktion over for et eller andet der er i dit hjem som der ikke er hvor hun plejer at være.

    Hvis det ikke går væk til i morgen kan du ringe til din læge og få en tid til hende så hun kan få konstateret hvad det er og få det rette at smøre med.
  • Indstillinger
    Hun har været ved oss mange gange før, og det er først nu det er begyndt. I slutningen af sidste uge havde hun feber og hovdepine. Hun er ikke blevet vaccineret mod mæslinger, kun mod røde hunde som barn, og vi ved at hun er overfølsom over for halm,
  • Indstillinger
    Mæslinger bliver man hundehamrende syg af, især hvis man er så gammel som din svigerinde, så umiddelbart er det ikke mit gæt.

    Men - netop fordi så mange bliver vaccinerede, så kan man, hvis ikke man er vaccineret godt få det i en senere alder.

    Da jeg var barn, blev man ikke vaccineret for så mange børnesygdomme, som man bliver idag, og derfor fik de fleste disse sygdomme overstået, mens de var forholdsvist små, men alligevel lykkedes det mig at undgå børnesygdommen røde hunde til jeg var 23 år, og pyhh, hvor var jeg syg, men det er i øvrigt for intet at regne i forhold til hvis det havde været mæslinger.

    Men siden I overhovedet har tanken, må det vel være fordi der er tilfælde af mæslinger i jeres nærhed? Og er der det, så kan hun naturligvis godt være blevet smittet, men jeg tror ikke på det, hvis hun kun har noget kløe og lidt utilpashed, men se det an, og kontakt så læge, hvis det bliver værre.

    Jeg er langt mere til en allergisk reaktion overfor det halm, du selv er inde på, og det kan man få noget antihistamin mod.
  • Indstillinger
    Hej, Jeg er 'svigerinden' selv, som skriver dette indlæg.:

    Jeg kunne mærke til imorges at jeg havde nogle knopper på min højre kind.
    Tirsdag aften, ved syvtiden, lagde min storebror og min svigerinde (hende som skriv tidligere), mærke til at jeg havde meget røde knopper på hele min kind. Det har nu bredt sig til hele mit ansigt, under hagen, og mine læber.
    Det svier, brænder og klør som en sindsyg. Jeg sidder nu med hovedpine i høj grad. Det klør også på min krop, men jeg har intet synligt på kroppen som klør. De røde knopper i mit ansigt, ligner at det er ved at blive et rødt areal... Tidligere følte jeg mig meget utilpas med kvalme, og jeg havde det som om jeg skulle kaste op, men det skete heldigvis ikke! :(
  • Indstillinger
    At der overhovedet tænkes på mæslinger her, må være fordi der er mæslinger i jeres nærhed.

    Og - at der overhovedet tænkes på allergi overfor halm, må ligeledes være fordi der så er halm i jeres nærhed.

    Som symptomerne her er beskrevet, så tyder det på en allergisk reaktion.

    Hvis man er langt fra egen læge, så kan man godt besøge en anden i nærheden, og det vil jeg da foreslå.
Log in eller Registrér for at kommentere.