Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Testikel kræft for anden gang / Testosteron mangel!

Redigeret 13 februar, 2011, 14:25 i Kræft i underlivet
Hej alle,

Jeg er en mand på 39 der i starten af dette år blev opereret for testikel kræft for anden gang.. første gang var i '97.. Begge gange fik jeg fjernet en testikel! Dvs at jeg nu ikke længere har disse, og derfor ikke længere producere testosteron! :( Jeg har været på OUH for at komme i behandling for denne mangel her for en uges tid siden! Dette var dog kun til en forundersøgelse!?? (ved ik helt hvad de ville konstatere ved denne undersøgelse) men jeg fik af vide at jeg nok først kunne komme til engang i Juni måned, da der var lang ventetid! :( jeg blev dog skrevet op til om 2mdr. hvis jeg var heldig, kunne de måske sætte mig i gang der!
Jeg har efterføglende forsøgt at ringe til dem, for der er selvfølgelig kommet en masse sprøgsmål herefter jeg har været der! Men har kun været heldig og træffe en mega sur sekretar som ik har været speciel hjælpsom, og ved ikke om hun har fået givet mit ønske om at lægen der undersøgte besked om at hun skulle ringe mig op!?

Derfor, er der nogen herinde der har erfaring med samme problemstilling som jeg! Det er nu 1 ½ måned siden jeg blev opereret, og jeg har nu i 1 ½ uge haft de første tegn på at jeg er i testosterong mangel! Hedeture, træthed, hovedpine osv.... Jeg har en udsigt til at jeg minimum skal vente 2 måneder endnu før jeg kan komme i en eller testosteron behandling, så frygter lidt hvad de næste måneder skal bringe!

Hvorfor kan jeg ik komme i behandling med det samme? er da rimelig klart at jeg ikke selv producere det mere!??

Når jeg kommer i behandling, hvorlænge går der så før jeg forhåbenlig kan mærke forskel! og skal jeg forvente at mit testorsteron niveau vil svinge, og dermed skal leve med at have hedeture, hovedpine osv..???

Håber der er nogen der kan fortælle lidt!! :)

Mvh
Anders
Log in eller Registrér for at kommentere.