Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bange for jeg ikke kan blive gravid.

Redigeret 24 februar, 2011, 13:37 i PMS og menstruation
Jeg er en pige på kun 18 år, som allerede nu har tænker meget over det at få børn.

Men for to måneder siden blev min drøm lukket som en dør der stod åben.

Jeg her ikke haft min menstruation i snart 7 måneder. Jeg søgte derfor læge, men jeg føler ikke rigtigt at han har gjort noget ved det. Jeg har ingen konstante smerter, men 1-2 gange om ugen for jeg helt vildt ondt i underlivet, som om det hele bare trækker sig sammen, så jeg bliver nød til at ligge mig ned i fosterstilling, efter jeg har ligget sådanne i 5-10 min er det hele ovre igen. Jeg er blevet poppet med piller føler jeg, og jeg har været på et special sygehus, hvor jeg fik lavet en undersøgelse med et kamera jeg fik ned gennem halsen. og den undersøgelse viste ingen ting. så har jeg fået nogle piller mod for meget mavesyer. og det kan jeg slet ikke forstå hvorfor jeg har fået de piller eller hvorfor jeg fik lavet den kamera undersøgelse. For personligt mener jeg jo at problemet ligger i underlivet. Min læge snakkede noget om vandcyster på æggestokken. Men han har aldrig undersøgt mig for de, selvom jeg har spurgt ham nogle gange.

- Jeg føler mig meget forladt af min læge og føler ikke han svare mig på mine spørgsmål.

derfor stiller jeg dem her inde, i håb om at i kan hjælpe mig.

1:) kan det være vandcyster på æggestokken
2:) Hvordan for jeg dem fjernet?
3.) kan jeg få børn efter at have haft vandcyster på æggestokken

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kan ikke besvare dine spørgsmål, men du skal bede din læge om en henvisning til en gynækolog. Eller rettere, du skal insistere på at få en henvisning.

    Ellers må du tage til en anden læge.
  • Indstillinger
    Jeg ville gerne bede om en ny læge, problemet er at i den by hvor jeg bor er der lukket for tilgang til alle de andre lægehuse.
    På det lægehus jeg så har er der kun 2 læger, hvor der er lukket for tilgang hos den kvindelige læge.
    Derfor bliver jeg nød til at beholde den læge jeg har :(
  • Indstillinger
    Når de to læger er tilknyttet samme lægehus, kan det jo godt være at du kan få en tid hos hende...?
    Har du prøvet at spørge?
    Når du ringer til telefondamen kan du prøve at sige at det drejer sig om dit underliv og du derfor helst vil til den kvindelige læge. Jeg tror godt du vil kunne få en tid hos hende.
  • Indstillinger
    hej
    hmm jeg forstå så ikke hvorfor din læge ikke har sendt dig vidre hvis han har den mistanke.
    jeg fik sidste år så mange smerter i underlivet at jeg ikke kunne stå op og måtte til vagtlægen, hende der tog i mod mig tog en hanske på og stak sin hånd op og sagde det er ´bare æg løsning .. Ja sikkert..

    jeg havde så ondt efter et par dage og tao til min egen læge og han sagde næste gang du for de smerte skal du konntakte os eller lægevaten i gang det kan godt tyde på det vandsyster der endten har drejet sig eller sprunget..

    jeg synes du skal forlange han sender dig op på sygehuset og blive undersøgt , det er jo heller ikke normalt man ikke har sit lort i 7 mdr uden en læge gør noget..

    men du kan godt blive gravid hvis du har dem.

    ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.