Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mærkelige symtomer efter amfetamin

Redigeret 21 august, 2014, 14:47 i Rusmidler
hej for en uge tog jeg cirka 0,5 gram amfetamin og siden har min puls været meget høj og jeg har en gang i mellem smerter i brystet omkring hjertet jeg er i tvivl om det kan være farlig og om jeg har brug for hjælp eller jeg selv kan gøre noget ved det jeg har også haft angst anfald. jeg er kun 17 så jeg tør ikke rigtig sige det til nogle håber der er nogle der kan hjælpe.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Høj puls betyder at hjertet har travlt, og når du samtidig har smerter syntes jeg så sandelig at du skal blive undersøgt.

    Selvfølgelig kan det være farligt at have smerter i brystet.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg ville nok skynde mig til lægen - og i øvrigt aldrig gøre det igen :)

    Johanne
  • Indstillinger
    Amfetaminen og andre stoffer, kan sagtens påvirke både puls og hjerte. I flere uger efter. Jeg ville gå til lægen, være HELT ærlig med alt hvad du tager og har taget - risikoen er at falde død om af et hjertestop, hvis du ikke gør det.

    Jeg har mistet flere venner på den måde - så tag det alvorligt.

    /Frimar
    http://stoffri.wordpress.com/about/
  • Indstillinger
    Nu skal du ik gå i panik. Det er meget naturligt, det er hårdt for kroppen det lort. Bare hold dig fra det.
    Jeg har selv ødelagt min ungdom med det, og lever nu med depression og angst som jeg gerne ville være foruden..
  • Indstillinger
    Hehe.. Bare rolig :) Hvis du er sikker på det "bare" er amfetamin, så sker der dig ikke noget. Tror faktisk ikke (hæng mig ikke op på noget) at nogen, nogensinde er død af udelukkende at have taget amfetamin. Men hvis det er første gang du har prøvet det kan du nok godt mærke det i kroppen i en uges tid efter, da du højst sansynligt at spændt nogen muskler du ikke plejer at bruge..
    Men hvis det fortsætter over en længere periode vil jeg nok også anbefale dig at komme forbi lægen..
  • Indstillinger
    Hej hvis du gerne vil have et rigtigt godt råd som både dels kan rede dit liv eller sikre at du ikke ender på en psykiatrisk afdeling, så hold dig langt væk fra amfetamin, jeg kender flere som er blevet direkte sindsyge og nogle af dem er også endt på en psykiatrisk afdeling.

    Jeg har også i min tid taget en hel del amfetamin dog uden at jeg er endt på en psykiatrisk afdeling, men til gengæld sidste gang jeg tog amfetamin endte jeg med at blive bevistløs i over 26 timer, da jeg vågnede op havde jeg også utroligt ondt i hele brystet og jeg kontaktede straks vagtlægen, lægen fortalte mig at jeg havde en hvile-puls som en martonløber og havde været utrolig heldig at jeg ikke var død, jeg havde ondt i brystet bare jeg gik en lille tur i næsten et helt år efter.

    Det er nu flere år siden og jeg har ikke længere ondt i brystet, men en ting er 100% sikkert jeg tager aldrig amfetamin/speed igen.

    Jeg var ung dengang og troede ikke rigtig på at det var farligt og hvis folk fortalte mig at det var farligt troede jeg bare at de var åndssvage og at jeg havde 100% styr på det, men det havde jeg i virkeligheden slet ikke og det var bestemt ikke de andre som var åndssvage men mig.

    Det er faktisk slet ikke et spor smart at tage speed, men i virkeligheden lige så dumt som at tage en sort skraldesæk over hovedet og løbe ud på motorvejen, det går måske godt 1 eller 10 gang du tager speed, men tro mig lige pludselig går det rigtigt galt og det gør det for alle som tager speed det er bare et spørgsmål om tid.

    Så med mindre du syntes det er sejt at blive sindsyg eller at dø så lad være med at tage det lorte speed for tro mig det er slet ikke det værd i sidste ende.
  • Indstillinger
    ErikP44:

    Jeg er helt enig med dig i at det selvfølgelig er dumt, at ta' narko, men....
    nu tager jeg selv engang imellem, og jeg synes selv at jeg er meget god til at styre det, og er MEGET bevidst om at det er noget farligt noget jeg har med at gøre, dog tror jeg alligevel når man er bruger af amf, så har man nok meget meget svært ved at se hvad det egentlig kan gøre ved kroppen, man kan jo trods alt ikke lære af andres erfarringer.
    At du siger at det svare til at smide en skraldepose over hovedet, og rende ud på motorvejen er nok lige i overkantet, og det skræmmer nok mere end alt andet..
    Personen skriver at det er første gang det er prøvet, og så fortæller du at han/hun nærmest er døden nær. Men ja, overdrivelse fremmer forståelsen. :)

    Dig der har skrevet indlægget, ta' det roligt. Vare det ved, så kontakt lægen. Man er squ ikke altid på toppen efter en go' tur.
  • Indstillinger
    Jeg har hørt så mange sige at de godt kan styr at tage speed, det troede jeg og faktisk rigtig mange andre også men problemet var bare at det var en illusion, for det første når man tager speed så tror man at man har styr på det hele, hvilket man bestemt ikke har men det kan man desværre ikke selv se før det går galt, jeg kender udemærket godt det der når man tager speed så tror man at man har styr på alting og faktisk også er både hurtigere og klogere end alle andre, men sådan er virkeligheden desværre ikke den er faktisk lige omvendt, tro mig jeg har selv prøvet det i mange år og rigtig mange af mine venner her også prøvet det, faktisk kender jeg kun en som der stadigvæk tager speed og fejlagtig tror han har styr på det, men han er desværre heller ikke den skarpeste kniv i skuffen og han opfører sig ofte direkte psykotisk og når han ikke er på speed er han den ynkeligste person man kan forstille sig, rigtig mange af hans venner har med tiden også trukket sig fra ham da han er ret utilregnlig, vi har prøvet at hjælpe ham man han er et håbløst tilfælde desværre.

    For det andet så giver speed også uoprettlige skader på både din hjerne og dine organer hvilket man ligesom ikke rigtig kan styre.

    Så sandheden er desværre den at når man tager speed har man i virkeligheden ikke styr på noget som helst og slet ikke sig selv lige meget hvor meget man selv tror man har styr på det.

    Så mit gode råd er få styr på dit liv og find dig en anden hobby og lad være med at ødelægge dig selv og dine omgivelser for det gør man nemlig når man er på speed men man kan bare ikke selv se det eller vil forstå det får det ofte er alt for sent.

    Du har sikkert hørt og læst at det er ret dumt at overhælde sig selv med benzin og stryge en tændstik så der er vel ikke nogen grund til at prøve det vel, det samme er med speeden.

    Der er mange desværre som bruger speed som et fest stof for så kan de nemlig drikke mere uden at blive fuld, kan du selv hører hvor dumt det er for det svare jo til at hvis man siger at man stikker en finger i halsen på sig selv og kaster op hver gang man har spist for så kan man nemlig spise mere inden maven bliver fyldt op med mad.
  • Indstillinger
    jeg har selv lige prøvet det for 3 gang selv og har præsis det på samme måde lige nu det ikke sjovt men er dit gået over eller hvad er der sket eferfølge
  • Indstillinger
    Det kan jo også bare være dit hjerte der vokser!!! Det gorde mit ofte i 16-21 års alderen, det kan godt give nogle stik i hjertet. det kan også forværres af din psyke, så du ligefrem selv fremkalder dem. Men hellere en gang for meget til lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.