Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Helicobakter pylor

Redigeret 11 februar, 2011, 04:25 i Irriteret tyktarm
Hej, Jeg har lidt af mavesmerterne i rigtig mange år, således at jeg simpelthen ikke kan sove eller forblive i søvn og smerten vækker mig rigtig mange gange om natten og så er jeg altid så træt og trist om dagen. Jeg starter min dag ofte med kvalme og opkastning og nogle gange ender det med besvimelse. Lægerne mente før altid, om at det var pga stress. Men for 2 år siden fandt en klinik årsagen til alle mine mavesmerter og det var pga. Helicobacter pylori. Jeg har været 4 gange i træk på kur og hver gang tog jeg 11 piller på en dag, men desværre hjælp de overhoveder ikke og 4 uger siden var afførings prøve stadig væk positiv for Helicobakter pylori! Jeg lever/spiser meget sundt, men har konstant voldsomt smerter –
Ikke nok med mavelidelsen, sidste år fik jeg lige pludseligt meget smerter i mine hofter. Først troede min læge om, at det kun var muskelsmerter. Men senere viste mine undersøgelser, om, at er bare osteoporosis. Jeg har altid trænet i mit liv og haft en veltrænet krop. jeg har læst på nette om, at Helicobakter pylor også giver osteoporosis ;-(. Nogle dage siden fik jeg et brev fra klinken om, at de ikke har flere forslag.
Nu føler jeg mig rigtig skidt og hjælpeløs og jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre. Jeg er bare ved at blive sindssyg af smerterne også at se at min krop total bliver ødelagt!
vh.Dan

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Dan

    Jeg har selv haft mavesår og fået piller for Helicobakter, så jeg føler virkeligt med dig. For mig var mavesåret udløst af medicin for anden lidelse og samtidigt var jeg enormt følelsesmæssigt stresset, så min teori er, at bakterien måske nok skal være til stede, men for at bide sig fast må der være nogle ubalancer/svækkelser i systemet, som f.eks. medicin, stress o.a. kan skabe.

    Derfor er jeg sikker på, at det er vigtigt, at du fjerner flest mulige stressfaktorer fra dit liv, så dit immunforsvar får en chance for at blive stærkere. For at styrke immunforsvaret og rette op på energibalancen kan det måske være en god idé at prøve noget alternativ behandling - f.eks. akkupunktur, zoneterapi og/eller kinesiologi.

    Endeligt kan følelsesmæssige/psykiske problemer skabe store ubalancer i kroppen, der kan resultere i lavt immunforsvar og div. sygdomme og lidelser. Så hvis du er klar over, at du har problemer af denne slags, var det også en mulighed at søge hjælp for disse, så du også på den måde får genoprettet kroppens balance og styrke.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.