Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kikkende lyd

Redigeret 11 februar, 2011, 10:54 i Hørenedsættelse og tinnitus
Hej Gruppe

Jeg oplever følgende.

I den sidste tid har jeg oplevet at når jeg bevæger mig(går for eksempel) sker det ofte at det klikker i mit ene ører. Jeg tror det er i selve øret, men det er en lidt svær lyd at få lokaliseret. Det hjælper hvis jeg lige presser let i øret, hvis jeg går med små skridt og mere forsigtigt, eller hvis jeg bøjer hovedet ned af, eller til siden (både den ene og anden vej hjælper). Jeg har ikke udflåd og det gør heller ikke ondt og min hørelse er normal.

Jeg har ikke kunnet finde noget om det på nettet, men måske kender nogen herinde til fænomenet.

MVH

anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Da jeg læste dit indlæg fik det mig til at huske på en tid, hvor jeg havde det på samme måde. Jeg var ved at blive sindssyg af den klikken.
    Noget underligt noget. Den forsvandt pludselig og jeg glemte alt om den.

    Jeg kan desværre ikke give dig noget råd. Men jeg kender den klikken.
    Hver gang jeg tog et skridt: Klik.
    Jeg håber det trøster dig, at min klikken forsvandt lige så pludselig som den begyndte.
  • Indstillinger
    Hej Persille

    Jo for søren det hjælper at hører at du har oplevet noget lignende.

    Tusind tak for dit svar.

    Måske er det alligevel noget med trykket i øret, fordi da jeg læste en anden tråd herinde, nævnte en dame at hendes læge havde rådet hende til at bøje hovedet ned imellem benene, og det har jeg prøvet i dag, og det hjælper noget, men ikke permanent.

    Det undre mig bare jeg ellers ingen symptomer har, men jeg er rigtig glad for at læse du har oplevet noget lignende Persille, kan du huske i hvor lang tid det varede før det forsvandt igen??

    MVH

    Anne
  • Indstillinger
    Meget pudsigt, at jeg går ind på netdoktor lige nu. Man bliver jo helt overtroisk.

    Det varede et stykke tid, men desværre, det er længe siden og jeg kan ikke huske hvor længe.
    Hvis det generer dig meget kunne du prøve med akupunktur. Det har god virkning på mange ting.
    Jeg tror det kommer fra øret.
Log in eller Registrér for at kommentere.