Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

22 år og mistanke om gigt?

Redigeret 9 februar, 2011, 06:25 i Slidgigt
Hej alle
Jeg er en pige på 22 som siden 15 års alderen har døjet meget med mine knæ. Da jeg var yngre opsøgte jeg min læge et par gange omkring problemet som sagde at jeg skulle få bedre kondition og træne musklerne omkring knæet. Nu er det snart 8 år siden jeg fik det afvide og i dag går jeg til spinning en gang om ugen og kan snildt løbe 10 kilometer, så jeg vil mene jeg har muskler nok.
PRoblemet er at mine smerter kun er blevet værre de sidste år. Smerterne er kun i knæet, og det er en slags brændende/snurrende fornemmelse som er konstant. Jeg ligger ikke mærke til smerter hvis jeg bevæger mig konstant, men så snart jeg sidder stille (Eller specielt når jeg skal sove) så kan jeg slet ikke falde til ro fordi mine knæ banker og smerter.
Smerterne er værst i kulde, når jeg kører i bil, går op af trapper eller sidder på hug (når jeg sidder på hug knaser og knirker mine knæ helt vildt!). Jeg har flere gange haft så mange smerter at jeg har haft svært ved at gå :(

Jeg syntes ikke smerterne er specielle om morgenen, og derfor er jeg i tvivl om om det er gigt. Er der nogen der har nogen anelse om hvad det kan være?

Jeg har desuden et BMI på 20,0 så er ikke overvægtig.
Log in eller Registrér for at kommentere.