Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forvirret - bør jeg teste?

Redigeret 20 februar, 2011, 18:18 i Snart gravid
Hej alle sammen.

I sidste uge (uge 5), var min kæreste og jeg ramt af bræksyge/influenza. Mandag og Tirsdag havde jeg glemt at tage mine p-piller med op til ham. Jeg tog de glemte p-pille onsdag formiddag, da jeg kom hjem fra skole. To timer efter begyndte jeg at kaste op (pga. bræksygen). Kan jeg have kastet p-pillerne op? Fredag morgen tog jeg så den jeg skulle have taget torsdag. Havde ikke taget den om torsdagen, da jeg stadig kastede op, så det ville nok være dumt. Men omkring en halv time efter kastede jeg, desværre. op igen. :-(

Fredag havde vi så ubeskyttet sex, men vi havde lagt et håndklæde under mig, så han kunne trække sig ud og komme på det, i stedet for inden i mig. Men som andre nok også har oplevet, nåede han det ikke. Så han kom i mig.

Mit spørgsmål er så nu om nogen af de p-piller har beskyttet mig? Synes i jeg burde tage en test for at være sikker? Har ikke taget en test endnu, da jeg har læst de fleste før kan teste positivt 5-7 dage efter.

Knus. :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :) Jeg synes du bør teste. Ved ikke lige hvor stor chancen er for at pillerne har virket, men under alle omstændigheder kan bekymringen om at du er gravid udskyde din mens, og du kan også bløde lidt selvom du rent faktisk er gravid. Tror derfor det vil gå dig på i lang tid hvis du ikke tager en test.

    Derudover vil jeg lige sige, at trække-ud-metoden ikke er den sikreste. Presæd eller forsæd er en lille smule væske som kommer ud når manden er opstemt og den kan indeholde sædceller og en mand kan ikke selv mærke den :O

    Men held og lykke :)
Log in eller Registrér for at kommentere.