Hjem Kvinder Snart gravid

Er jeg gravid?

Redigeret 20 februar, 2011, 18:09 i Snart gravid
Hejsa

Jeg havde den 18. december 2010 (idag - 8. feb 2011) for første gang ubeskyttet sex. Og af den baggrund er jeg i tvivl om jeg muligvis er blevet gravid.
Jeg var og er på p-piller men havde i samme "cyklus" taget to piller lidt for sent, og er derfor i tvivl om det kan have påvirket noget.
To dage efter d. 18 fik jeg dog min menstruation som planlagt og også cyklussen efter fik jeg min menstruation, denne gang dog 1 dag forsinket - og sådan en dag føles bare lang når man går og venter på at det kommer.

Siden da, har jeg været tænkt meget på om jeg blev gravid.
Skulle gerne have næste menstruation om 3-4 dage og derfor er mit spørgsmål om det er muligt at være gravid, selvom jeg måske får menstruation her når jeg skal (pga. p-pillerne).

Håber meget I kan hjælpe mig... hurtigst muligt :D

Kommentarer

  • Det er lidt svært at svare på fordi du ikke siger præcist hvor for sent du tog de p-piller :) Et par timer burde ikke påvirke noget og hvis det var meget for sent burde du selv kunne læse i indlægsseddelen hvad du skal gøre for at blive ved med at være beskyttet :)
    Udover det er det så vidt at ved faktisk muligt at have menstruation mens du er gravid, men det er sjældent, selvom der er ret mange der bløder lidt på det tidspunkt ægget sætter sig fast i livmoderen og det kan komme der hvor menstruationen burde være kommet. Men de bløder ikke særlig meget. Nogle meget få har dog noget der minder om menstruation hele deres graviditet og lidt flere har det i de første par måneder men så holder den op. Det er dog meget usandsynligt så du behøver nok ikke være så bekymret. Specielt hvis du ikke har mærket andre symptomer.
    Der er dog ingen grund til at gå at være bekymret for det kan også forsinket mens og stress kan gøre mange ting ved kroppen, så hvis du stadig er bange så tag en graviditetstest :)
Log in eller Registrér for at kommentere.