Er jeg gravid?
Hejsa
Jeg havde den 18. december 2010 (idag - 8. feb 2011) for første gang ubeskyttet sex. Og af den baggrund er jeg i tvivl om jeg muligvis er blevet gravid.
Jeg var og er på p-piller men havde i samme "cyklus" taget to piller lidt for sent, og er derfor i tvivl om det kan have påvirket noget.
To dage efter d. 18 fik jeg dog min menstruation som planlagt og også cyklussen efter fik jeg min menstruation, denne gang dog 1 dag forsinket - og sådan en dag føles bare lang når man går og venter på at det kommer.
Siden da, har jeg været tænkt meget på om jeg blev gravid.
Skulle gerne have næste menstruation om 3-4 dage og derfor er mit spørgsmål om det er muligt at være gravid, selvom jeg måske får menstruation her når jeg skal (pga. p-pillerne).
Håber meget I kan hjælpe mig... hurtigst muligt
Jeg havde den 18. december 2010 (idag - 8. feb 2011) for første gang ubeskyttet sex. Og af den baggrund er jeg i tvivl om jeg muligvis er blevet gravid.
Jeg var og er på p-piller men havde i samme "cyklus" taget to piller lidt for sent, og er derfor i tvivl om det kan have påvirket noget.
To dage efter d. 18 fik jeg dog min menstruation som planlagt og også cyklussen efter fik jeg min menstruation, denne gang dog 1 dag forsinket - og sådan en dag føles bare lang når man går og venter på at det kommer.
Siden da, har jeg været tænkt meget på om jeg blev gravid.
Skulle gerne have næste menstruation om 3-4 dage og derfor er mit spørgsmål om det er muligt at være gravid, selvom jeg måske får menstruation her når jeg skal (pga. p-pillerne).
Håber meget I kan hjælpe mig... hurtigst muligt
Kommentarer
Du tager p-piller.
Du siger, at du tog et par af dem "lidt for sent". Hvad mener du med "lidt"?
Hvis du tager p-pillen senere end tolv timer efter det tidspunkt du plejer at tage den, så er beskyttelsen nedsat.
Men uanset om der gik så lang tid eller ej, så er du ikke gravid.
Du fik blødning to dage efter samlejet og igen fire uger efter; altså helt efter planen.
Husk kondomet en anden gang så du er beskyttet mod sexsygdomme.
Og tag til lægen og bliv testet nu du har haft sex uden kondom.
Jeg tror heller ikke, at du er gravid.
P-piller indeholder de sammer stoffer som fortrydelsespiller - bare i mindre dosis. Når du fortsætter med at tage P-piller er risikoen for graviditet MEGET lille.
Når du tager P-piller er du temmelig godt dækket ind, også selvom du misser en dag eller to.
Johanne
Der er risiko for graviditet hvis man slet ikke tager pillen 2 dage i træk. Men det afhænger af hvornår man har samleje i forhold til de dage man ikke tog nogen piller. Det er ikke hele måneden man kan blive gravid.
Hvis man bare tager pillerne nogle timer senere end man plejer, hvilket jeg forstår på trådstarter er tilfældet, er der ikke risiko, uanset hvornår man har samleje.
Hvis man glemmer dem i 2 dage er risikoen selvfølgelig større, men stadig meget lille.
Men ved I om man stadig godt kan få sin menstruation nu her efter, selvom man måske er gravid?
Hvis du er gravid, er det meget usandsynligt, at du får menstruation. Dog fik jeg, da jeg var gravid, en lille blødning omkring det tidspunkt, hvor jeg egentlig skulle have haft menstruation. Det var bare sådan noget helt tyndt, saftevandsfarvet slim. Det kom de 2 første måneder i graviditeten.
Det var åbenbart meget normalt, men nogle kvinder bløder slet ikke i den tid de er gravide - hvilket klart er at foretrække, for man bliver lidt nervøs hvis der kommer en lille blødning
Men er du i tvivl, så tag en test den dag du skal have menstruation.
Johanne