Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er der nogen der kan hjælpe

Redigeret 30 maj, 2011, 17:49 i Børn med ADHD
Hej Jeg skriver jeg er sikker på min søn som næsten er 8 år har en diagnose af et eller andet????

han snakker meget højt og meget volapyk som jeg overhovedet ikke kan forstå. Han har i mange tilfælde manglende empati, kan ikke sidde stille og koncentrere sig i længere tid af gangen. Han har ikke meget selvtillid og slår sig selv i hovedet mens han siger jeg er en dum dreng.

Er der nogen der evt har et foreslag til hvad jeg skal gøre???

Mvh morrr

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Først og fremmest skal du lade være at spekulere i diagnoser og lade professionelle om det.
    Du skal fokusere på, at dit barn har det temmelig skidt, og hjælpe ham.

    Har du ikke talt med skolen om det her? Har de ikke observeret noget...?

    Se at få ringet til lægen og få en tid.

    Få derefter et møde med hans skole hvor I kan drøfte hvad de observerer i hverdagen.

    Vh :)
  • Indstillinger
    han startede i en alm børnehave, men blev flyttet til en børnehave for børn med specielle behov og går også i speciel klasse. Klasse læreren, skole spykolog, sagsbehandler og en fra familie værkstedet er inde over det, men de har ikke henvist til noget overhovedet.
  • Indstillinger
    Jeg syntes, at du skal bede om et møde med dem, for at drøfte hvad der er af behandlingsmuligheder.
    Forhåbentlig er der yderligere støtteforanstaltninger der kan sættes i værk i stedet for at prøve medicin først.
    Jeg vil tro, at der i kommunen findes en eller anden instans der kan udrede ham med hensyn til diagnose...
  • Indstillinger
    Hej Anna

    Tak for dine kommentar jeg vil snakke med dem og hører hvrdan og hvorledes
  • Indstillinger
    Jeg er enig med dig i at de symptomer du beskriver er ADHD-agtige. Men vi kan ikke vurdere det vi to.
    Dog syntes jeg du skal tage et kig her på ADHD foreningens hjemmeside.
    Ude i menuen til venstre kan du klikke på "udredning", "behandling" osv. og læse mere om de ting.
    http://adhd.dk/barn.html

    Bemærk: Hvis han henvises til udredning i hospitalsregi er der behandlingsgaranti, så hvis der er mere end 2 måneders ventetid sætter frit sygehusvalg ind.
  • Indstillinger
    Hej

    Min søn som nu er 11 år har også haft de samme symptomer som du snakker om, men han har også samtidig haft ufrivillige ticks og lyde - han fik for 3 år siden diagnosen Tourette Syndrom. Ændring i kosten (Kernesund) og Kranio-Sakral Terapi (KST) har hjulpet ham rigtig meget - måske kan det også hjælpe din dreng... Håber du får alt den hjælp du behøver, det lyder til at det har I begge brug for.
    Jeg har selv taget uddannelsen som Kranio-Sakral Terapeut så jeg kan hjælpe min søn. Du kan læse mere om børn og KST her: www.gladekrop.nu

    Mange hilsner
    Anette Lund
  • Indstillinger
    Hej du kan som mor gå til din egen læge og bede om at få ham udredt på børnepsykriatrisk ellers kan det tage meget længe før der sker noget i sagen. jeg har været det samme igennem med mine to børn. der vil de se på udtalelser fra alt din dreng går i . Barnets bog fra fødsel , graviditet evt. og følge og undersøge om det er medfødt . eller senere opstået . problem. er der psygisk syg dom i din familie. eller anden arvlig handicaps må du fortælle det. til lægen. Lægen skal lytte til dig at du ønsker at få drengen undersøgt på børne psykriatrisk . Har i undersøgt hans hørelse også . der er nogle af dem der ikke kan høre ordene . og derfor ikke få det til at lyde rigtigt. min dreng kunne heller ikke tale normalt . øre lægen fandt ud af at hans talebånd i munden var for stram . den har de løsnet så han kan få tungen op til næsen nu. prøv og se hvor langt din søns tunge kan komme ud. . Børn der har det sådan kan også få hjælp . igennem Lyd terapi jeg kender kun kolding lydterapi prøv at søge det. men først psykriatri. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.