Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udsætning af menses.

Redigeret 7 februar, 2011, 16:09 i PMS og menstruation
Hejsa...
Jeg ved godt det er ret usundt at skubbe sin menstruation, ved at tage p-piller en uge længere end man egentlig skal, og det er også kun noget jeg gør, hvis jeg skal noget hvor det virkelig ikke må komme i vejen.. Nu er jeg så i den situation, at jeg skal i sommerhus og badeland med nogle venner i vinterferien, og skal have menses, det er skide træls.. Min cyklus går fra torsdag til torsdag, dvs. hvis jeg skubber det en uge skal jeg holde pause med p-piller torsdag i ferien, og så er mit spørgsmål, kan der ske noget ved, at tage de sidste tre dage med, sådan så det bliver fra mandag til mandag? Ud over at det selvfølgelig ikke er sundt..
Håber på svar (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad mener du med cyklus?

    Du skal bare tage 2 pakker i træk. Så i stedet for at holde en pause mellem to pakker, fortsætter du bare med næste pakke og holder først pause den anden pakke er tom.

    Dvs. du tager 42 piller i træk i stedet for 21.
  • Indstillinger
    Hej,

    Som Anna skriver, så ville jeg også bare tage 2 pakker i træk. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil udsætte din menstruation - du skal bare huske, at du ikke skal gøre det ret tit.

    En gang i mellem betyder ikke noget.

    God tur :)

    Johanne
  • Indstillinger
    jeg har altid fået at vide at jeg skulle holde pause hurtigst muligt hvis jeg udsatte det? der kan man bare se (:
    men mange tak :D
  • Indstillinger
    Det er der ingen grund til.
    Man kan sagtens tage to pakker i træk en gang imellem.
Log in eller Registrér for at kommentere.