Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kloe paa arme og haender

Redigeret 7 februar, 2011, 15:53 i Allergi
Kaere brevkasse,

Jeg skriver fordi jeg indenfor de sidste 14 dage er begyndt at faa stedsvis kloe paa arme og haender. Det er forbundet med roedmen og lettere haevelse af hudomraaderne - men kan forsvinde saa hurtigt som de kom - dog efter voldsom kloen paa omraaderne. Jeg arbejder til daglig i Kosovo - har vaeret her i snart 4 maaneder - hvor luften maaske er mere forurenet end hjemme, er hoejereliggende samt brug af vaskepulver som jeg ikke er vant til (bruger normalt uparfumeret derhjemme).

Jeg var paa skadestuen i dk lige foer jeg tog tilbage og fik nogle binyrebarkhomon tabletter og har ogsaa faaet noget antihistamin. Jeg syntes ikke det hjaelper.

Jeg syntes ikke jeg spiser anderledes end jeg har gjort siden jeg ankom i August, eller aendret paa andre forhold der maaske kan vaere en ydre forklaring. Jeg tror selvóelgelig ikke selv det er livsfarligt men det er voldsomt generende.

Har I et bud paa hvad det mon kan vaere og bedst af alt - hvad kan I anbefale jeg goer ved det.

Mvh
Bria

Kommentarer

  • Indstillinger
    Være venligst opmærksom på, at Netdoktor debat ikke er en brevkasse, men udveksling af viden fra patient til patient.

    Der kan være mange årsager til kløe.
    Hudkløe kan være et symptom på, at leveren ikke klarer sit arbejde med at afgifte eller sagt på en anden måde, at kroppen er forgiftet.
  • Indstillinger
    Vaskepulveret kan godt have skylden. Min hud begyndte også at klø og det hjalp, da jeg skiftede vaskepulver.
    Men der kan jo sagtens være flere årsager.
Log in eller Registrér for at kommentere.