Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælper en stivgørende operation på smerter fra modic?

Redigeret 6 februar, 2011, 10:10 i Diskusprolaps
Er blevet tilbudt en stivgørende operation grundet flere ting, men tænker meget på om denne operation vil afhjælpe på modic smerter?

Med venlig hilsen
Rikke

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Rikke

    Efter min bedste overbevisning er en stivgørende operation ikke det første, man skal gribe til, når der er tale om smerter fra Modic forandringer i ryggen (hvilket jeg går ud fra, er det sted, dine forandringer sidder).

    Helt ny forskning sætter fokus på, at Modic smerter i rigtig mange tilfælde kan behandles effektivt uden operation. Jeg ved at den førende forsker på dette område, Hanne Albert, er i færd med at åbne behandlingsklinik i Odense, udelukkende med fokus på at give den mest optimale behandling til Modic patienter.

    Jeg kan ikke sige dig, hvilken dato hun åbner klinik, men jeg ved, at det bliver indenfor en måneds tid, så jeg vil foreslå dig, at du kontakter hende. Du kan evt. sende hende en mail med dine kontaktoplysninger via min adresse mette@bodyconsult.dk, så skal jeg sørge for, at hun modtager den og kontakter dig, lige så snart hun åbner sin praksis.

    Jeg kan også fortælle dig, at der er dannet en spritny patientorganisation for patienter med Modic forandringer, og vi har en informations-hjemmeside på vej, www.imoas.dk. Jeg mangler blot at taste de sidste få oplysninger, før den bliver frigivet.

    Bedste hilsner
    Mette Berrig
    Formand
    International Modic Association
Log in eller Registrér for at kommentere.