Ondt i maven
Jeg spiste en hel bøtte med forskellige nødder og rosiner i går aftens og fik pludselig ondt. Hele natten har jeg haft ondt i tarmene. Jeg troede det ville være væk i dag, men nej. Jeg sidder her og ryster med et tæppe om mig, fordi jeg fryser har ondt og mistet min gode appetit.
Jeg spiser aldrig så mange mere. !!!!!!!!!!
Skulle nogen have et råd. Kan en nød have været dårlig ??
Og jeg som ville være flittig i dag, æv.
Jeg spiser aldrig så mange mere. !!!!!!!!!!
Skulle nogen have et råd. Kan en nød have været dårlig ??
Og jeg som ville være flittig i dag, æv.
Kommentarer
Tror du ikke, at din mave er kommet på overarbejde? Sådan kan jeg i hvert fald godt få det, hvis jeg spiser fx mange gulerødder eller rosiner og andet fiberholdigt.
Det kan også være, at det slet ikke hænger sammen med nødderne.
Vi har herhjemme haft dårlig mave i en hel uge. Det har bare været diare og ondt i maven. Lægen sagde, at det er en virus der er i omløb - måske har den også ramt dig?
Hvis der havde været en dårlig nød, så tror jeg du ville have opdaget det - de smager hæsligt!
Drik en masse vand og spis cultura yoghurt med fx hindbær - det smager dejligt og friskt, og er samtidig godt for maven.
Jeg håber i hvert fald, at du snart får det bedre.
Johanne
Mod forstoppelse bruger jeg et middel fra Matas: en flaske Masin. 17 dråber i et glas vand blødgør det hele.
Klogt at have Masin i huset.
Nej, jeg har ikke forstoppelse, nærmere det modsatte.
Men jeg tror måske det kunne være denne mavevirus. Jeg vidste ikke, der var nogen i omløb.
Kvalme har jeg også, æv,æv,æv. Jeg går ind og lægger mig igen. Jeg ryster over det hele.
Hvad der gør det, ved jeg ikke, men det kan tyde på, at man skal være lidt forsigtig med ikke at få for meget af de ting, selvom det skulle være sundt. Sukkerindholdet i 'sundt slik' er enormt højt. Men hvis det kun er nødder og rosiner, du har spist, er det nok ikke kun sukkerindholdet, det handler om. Rosiner kan gære og det kan medføre en maveforgiftning.
Hilsen Helene
Jeg anede ikke rosiner kan give maveforgiftning. Jeg har stadig mavesmerter, men ikke så slemt mere. Så der er håb om, jeg overlever.
Men nu er andre advaret, for det er ikke sjovt.
De andre gener er væk.
Det kan jeg ikke huske, men jeg mener ikke, at det var så længe. Et par dage tror jeg. Hun startede forsigtigt op med at spise noget youghurt, bananer og toastbrød, som ikke var for hårdt for maven. Hvis jeg kender mig selv ret, har jeg haft købt Symbioplex (mælkesyrebakterier) til hende.
Det lyder som om, at det nok vil være en god idé, hvis du får snakket med din læge.
God bedring.
KH Helene
Lægen, nej aldrig. Det bliver kun i yderste nød, jeg gør det. Og jeg har det jo bedre.
Men er det ikke væk i morgen, må jeg vel på apoteket. For en del år siden fik jeg en madforgiftning. Vi havde købt et blandet salat og ham, der øste op til mig tog det med fingrene, som han sandsynligvis ikke havde vasket efter toiletbesøg.
Nej, hvor blev jeg syg. I tre uger. Det eneste der hjalp var netop mælkesyrekapsler, som kunne tage smerterne kort tid af gangen. Og de gjorde AV. Så slemt er det slet ikke nu. Jeg tænkte bare på om jeg nu skulle have ondt i flere uger.
Det var damen på apoteket, der gav mig det råd.
Jeg fandt dette:
Paranødder har en relativt høj tendens til at have toxin-producerende svampe i sig, og var for en del år tilbage derfor svære at få fat i. Da man igen kan købe paranødder har man sandsynligivs fået problemet reduceret hos producenterne, så nødderne ikke er giftige. Myndighederne anbefaler at man kasserer paranødder, hvis de er mugne i midten.
Der var paranødder i og en smagte ikke godt, men jeg spyttede den ellers ud, men måske var det ikke nok.
Hindbær skal man åbenbart også passe på og altid varmebehandle. Ja, det er dælme blevet farligt at leve.
Det kan jo også være den maveinfektion, der huserer for øjeblikket, jeg er dårlig af.