Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

operation af stiv led i ryg

Redigeret 28 marts, 2011, 12:16 i Slidgigt
HJÆLP!!! ER DER NOGLE RYGPATIENTER MED ERFARRINGER OM OPERATION AF STIV LED?!!

Jeg er en 42 årige kvinde som siden 1995 har lidt af dårlig ryg. Jeg arbejder i hjemmeplejen, og blev i 1995 opereret for 2. disko prolapser.
Dette hjalp en del , men... jeg kæmper med daglige smerter.

I november 2010 gled jeg på en isglat trappe, og blev sygemeldt pga. stærke smerter i ryg.

En ny MR-scanning viser 2 udposninger i 4 og 5 lænde hvirvel samt svær spinal stenose.

Lægerne siger at min ryg nu er så ødelagt at de anbefaler en operation hvor de laver 3 led stive.

Det er en stor og omfattende operation, og der er ingen vej tilbage, så jeg er meget bange for dette indgreb.

Søger derfor erfarringer fra andre som har fået opereret led stive i ryggen. vil det hjælpe ?! og hvad er fordele ulemper ved en sådan operation ?!

Lægen siger at hvis jeg ikke bliver opereret, så vil jeg langsomt miste min førlighed.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hoor i landet bor du?
    Jeg er lige blevet opereret på Glostrup, for det samme som du. Du skal ikke være bange.
    Det gør selvfølgelig ondt, men du bliver godt smertedækket.
    Har haft problemer med min ryg siden 1980'erne.
    Det jeg har oplevet indtil nu, er så vidt jeg kan bedømme at det gået godt, den jernnæve der sad i lænden og gjorde at jeg ikke kunne stå op i mere end 5 min. af gangen, førend jeg fik smerter af værste art, den er væk.
    Jeg går næsten ubesværet, kun en let smerte ned i højre ben, som jeg regner med forsvinder i takt at de klemte nerver falder på plads.
    Op med humøret og gå til den.Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.