Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blodtrykket

persille1persille1
Redigeret 17 marts, 2011, 04:28 i Hjerteproblemer
Jeg har læst mange steder at blodtrykket ikke bør være højere end 140/90

Nu "falder" jeg så pludselig over en læge skriver blodtrykket skal være under 14o/85. Hvad ender det med.

Mit blodtryk er lidt højere, men jeg stiller mig tilfreds. Jeg nægter at tro på, at blodtrykket næsten ikke må være tilstede. Det bliver jeg nødt til, for jeg vil ikke tage endnu mere medicin.

Nå ja, det var bare lidt brok.

http://www.youtube.com/watch?v=fpqeYBtV_ws

Husk lyd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Skønt!
    Mon hende, dr. Sønck stadig har åbent for tilgang af nye patienter ... :-)
  • Indstillinger
    Kan godt forstå du ikke ønsker at tage medicin - lortebivirkninger. Prøv at se på sitet www.altomblodtryk.dk her kan du finde infomation om alternativ behandling af blodtrykket.
    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Jeg vidste det ville komme og hurtigere end ventet fra det sidste jeg fandt. Jeg brokker mig lige lidt, det bliver jeg så glad af.

    Fandt dette: At få blodtrykket ned på eller under 120/80 er en at de vigtigste måder at forebygge hjertesygdom og slagtilfælde på.
    citat slut

    Jeg burde være død for mange år siden !!!!!! og min mor skulle aldrig være blevet næsten 90 år.


    Blodtrykket skal være lavere og lavere til der ikke er noget tryk mere. Men det sker ganske naturligt alligevel. Altså, at det stopper.
    Jeg kender to, hvor blodtrykket er så lavt, eller lavere. Den ene er til tider svimmel og har forskellige lidelser.
    Den anden er syg af forskellige udefinerbare lidelser. Ak ja. Sådan er det.
    Hele verdens befolkning skal have medicin. Til glæde for hvem, gæt bare.
  • Indstillinger
    Hmm jeg er overrasket over, at nogen tør lade være med at tage blodtryksmedicin. Jeg er selv lige startet på det grundet forhøjet blodtryk. Jeg har haft det længe. Er normalvægtig. Min far og hans mor og mormor havde det også. Jeg har studeret rigtigt meget de sidste dage efter, jeg er startet på den. Jer der overvejer at stoppe medicinen, har I overhovedet tænkt på, at det ikke nødvendigvis har noget med kosten at gøre? Der kan være tale om forsnævringer i pulsårerne i kroppen. Det er netop der, det kan gå galt, og jeg har slet ikke tænkt mig at dø af det.

    Jeg er sendt til yderligere undersøgelse, da der kan være mistanke om pulsåre-problemer i min krop - jeg er så kun i 30érne. Hvis mistanken vil blive fundet, så skal jeg helt sikkert opereres og få en eller anden ballonudvidelse, og jeg er sikker på, at jeg så der vil få en bedre livskvalitet.

    Jeg er så en af dem, som godt kunne mærke i kroppen, at der var noget helt galt. Jeg begyndte at hive efter vejret, blev hurtig forpustet. Begyndte også at sove dårligt. Efter at være startet på blodtryksmedicin, har jeg fået det meget bedre, kan bedre trække vejret, sove langt dybere.

    Det kan godt være, at der findes alternativ, men personligt tror jeg ikke, altid det kan være nok. Mange af de hjemmesider jeg finder frem til omkring for højt blodtryk nævnes der altid om at man skal tabe sig vægt, tage noget motion osv... Det har jeg jo slet ikke brug for, da jeg er helt normalvægtig og er ikke en der sidder ned hele dagen. Så derfor her har jeg og lægen mistanken om, at der kan være noget andet, der giver forhøjet blodtryk. Der kan være tale om fornævring af pulsarterie i nyren. Det er en meget sjælden lidelse. En bedre motion og ændring af kost, vil disse kunne ændre forsnævringen i kroppen? Det tror jeg ikke sådan lige...

    Det var blot mine tanker... Og jeg håber at folk vil tage det alvorligt, når man døjer meget med alt for højt blodtryk. Selvfølgelig bør lægerne ikke lade folk starte på det efter et par konsultationer, for jeg mener, man bør give det tid.
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 17 marts, 2011, 02:31
    Jeg tør skam ikke lade være med at tage medicin. Det har jeg fået i næsten 40 år.
    Det alternative er kun til at sænke blodtrykket yderligere.
    Der kan jeg anbefale rødbedesaft. En halv liter om dagen sænkede mit blodtryk en hel del, men det er lidt meget at drikke hver dag, jeg blev så træt af det. Men mindre er jo også godt og sundt.


    Ps. Jeg har aldrig nogensinde røget og har aldrig været tyk. Jeg tror ikke, der er nogen, der tør lade være med at tage blodtryksmedicin. Det ville da undre mig meget.
  • Indstillinger
    Jeg var da også helst fri for at tage den medicin, men kan vist ikke gøre mig håb at klare mig uden, da mit tryk med behandling ligger akkurat kommer ned under de berømte 140/90.
    Derfor kan man jo godt dreje på skruerne "kost" og "motion". Amerikanske eksperter er meget obs. på saltet i vores kost og der findes en diæt DASH, som påvirker blodtrykket en en heldig retning, så de ubehandlede lige over grænsen måske vil kunne undvære medicinen og dem under behandling med en lavere dosis medicin.
    Det er bare almindelig mad i en sundere sammensætning - vægten på grønt, frugt, korn og magre mejeriprodukter, lidt mindre kød, gode fedtstoffer i moderate mængder og meget lidt sukker og arbejde på at kun indtage 1,5 g salt dagligt. Pulsen op i mindst 30 min. dagligt.
  • Indstillinger
    Hej alle

    Der er vist bare sket en misforståelse. Persille har i det første indlæg skrevet, at hun ikke ønsker at tage ”mere medicin”.

    Og så har Tina i et indlæg den 13. februar læst det sådan, at Persille slet ikke ønsker at tage medicin. Og det er åbenbart også, hvad MR2300 tror.

    Der kan nemt ske misforståelser ;o)

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Kameliadamen.
    Ja, det kan være svært at formulere en tekst. Jeg mente at have gjort det grundigt og ufejlbart.
    Nu har jeg rettet teksten til: Endnu mere medicin. Så skulle der ikke være noget at tage fejl af.

    Da jeg var ung skulle blodtrykket være alder plus 100. Hvad mon det ender med at skulle være.

    citat

    At få blodtrykket ned på eller under 120/80 er en at de vigtigste måder at forebygge hjertesygdom og slagtilfælde på.

    citat slut

    Mon ikke denne læge går lidt over gevind. Det tror jeg. Det håber jeg, for ellers skal næsten hele menneskeheden have medicin med alle dens bivirkninger. Hvem får mest glæde af det.
    Min svigerinde har et blodtryk på under 120/70, men hun er svimmel til tider.
    Ja, det kan vel være lidt højere og lidt lavere. Blodtrykket svinger jo.


    Mange hilsener
Log in eller Registrér for at kommentere.